Der er sket meget på Google Ads platformen inden for det sidste år. Hvis du blinkede, er du måske gået glip af noget vigtigt!
I dagens artikel afslører vi områderne, hvor Google forventer en enorm vækst i år. Sørg for at være på toppen af nye funktioner og kampagne indstillinger, samt at opdatere produktegenskaber for at give dine Google-søgeannoncer et boost, når det kommer til synlighed.
Start med solnedgangen af gennemsnitlig position og end op med en revolutionerende tilgang til match af sætning. Google endte sidste år med et stempel.
Funderer du over, hvilke opgraderinger fra sidste år vil have mest indflydelse i 2020?
Vi vil fremhæve de fire mest relevante opdaterede funktioner i Google Ads, som enhver digital marketing og e-handelsforhandler bør stifte bekendtskab med.
Lad os komme i gang!
Klik på et hvilket som helst link for at springe videre til et afsnit på denne side med mere information.
En af de originale søgemetrik forsvandt, da Google fandt ud af at den ikke var nyttig længere. Annonceposition henviste til rækkefølgen af de betalte søgeresultater, men ikke til placeringen.
Den gennemsnitlige placering fortalte ikke hele historien med hensyn til, hvor dine søgeannoncer vises.
Det gav ingen indikering af hvor på siden dine annoncer rangerer. Data var kun baseret på faktiske indtryk, og der var mangel på sammenhæng med målingerne.
I mellemtiden introducerede Google 4 nye målinger for at forberede annoncører til at udfase funktionen.
Målinger for visningsfrekvens viser ofte hvor ofte du vises på den øverste eller første position, når det kommer til visninger:
Målinger for visningsandel giver en ide af, hvor ofte du dukkede op på siden (hvor som helst, øverste eller første position) ud af de gange, hvor du ville have været kvalificeret til at blive vist:
kilde: Google
At have en klar idé om din fremtrædende rolle på SERP er vigtigt, når det kommer til at træffe informerede bud beslutninger.
Dette er årsagen til, at året før gennemsnitlig position solnedgang Google introducerede den automatisk budstrategi til søgekampagner mål visning deling. Og nu er det den eneste mulige.
Målet med automatiserede strategier er at få din annonce placeret der, hvor den har den bedste chance for at konvertere versus at eje toppen af SERP.
TRIN 1- Vælg, hvor du ønsker at fokusere din indsats (hvor som helst/top/første position)
TRIN 2 - Vælg % af auktioner, hvor du ønsker at være der, bemærk: kig på din kolonne for visningsdelinger og sæt realistiske mål
TRIN 3 - Sæt et loft på bud, som Google kan vælge til en enkelt auktion (obligatorisk)
Ifølge nogle gav den gennemsnitlige position mindre virksomheder mulighed for at få billigere klik ved at målrette mod lavere annonceplaceringer. Og at fjerne denne måling er Googles løsning til at fremme små virksomheder til fordel for de større virksomheder, som har store markedsføringsbudgetter.
Når det kommer til konkurrencedygtige og mættede markeder, kan dette være uøkonomisk for mindre virksomheder, da google muligvis indsamler maksimal indtægt og viser dine annoncer færre gange. Med visningsfrekvens-baseret bud kan du målrette mod en visningsgrad på 1 %, og de kan opkræve dig ved at placere alle 1 % af dine visninger på den første position.
I dag er automatisk budgivning prisvenlig og gennemtrængende. For mange annoncører giver de manuelle strategier for bud-til-position simpelthen ikke mening.
Gå tilbage til toppen af siden , eller download håndbogen til Ultimate Google Merchant Center
Google Ads fik et værktøj i form af en Ydeevne Planlægger. Da det blev vist, hjælper det annoncører med at planlægge budget til annoncer. Google siger, at Performance Planner i gennemsnit kan hjælpe annoncører med at drive op til 43 % flere konverteringer.
Ahmad Ismail, en Google Ads Produkt Manager, forklarer:
”Lad os fx antage at du har et månedligt budget på 92.000 USD til 100 søgekampagner. Planlæggeren vil anbefale, hvordan man kan fordele 92.000 USD på tværs af disse søgekampagner til at maksimere konverteringer og projektresultater fra disse ændringer i din prognose. ”
Ydelsesplanlæggeren forudsiger forskellige forbrugsniveauer og CPA'er. Med værktøjet får brugerne en visning af deres konti på kampagneniveau. Redskabet fokuserer på at øge antallet af konverteringer ved at fastsætte de bedste udgifter til kampagner.
Annoncører ser, hvor meget de spenderer på hver kampagne, og tildeler derefter midler til forskellige kampagner. På Ydeevne Planlægger-niveau kan de endda tilføje nøgleord til at få en simulering af, hvordan søgeordene påvirke ydelsen.
Google Ads-konto er kvalificeret til at bruge Ydeevne Planlægger, hvis den:
Det vigtigste er, at dette værktøj er en litterær planlægger, og ændringer, som bliver foretaget i værktøjet bliver ikke implementeret automatisk. For at gennemføre ændringer skal du downloade en fil og bruge Google Ads Manager.
Gå tilbage til toppen af siden , eller download håndbogen til Ultimate Google Merchant Center
Friktion forsvind!
Små skærme, utålmodighed og langsomme forbindelser gør konverteringen fra mobil til en reel udfordring. Hvis du kigger på dine data per enhed vil du se forskellige rater for ydeevne.
Google afslørede for nyligt den spritnye annonceudvidelse med føre form, som gør det nemmere for de mobile brugere at konvertere. Det giver mobile brugere mulighed for at informere om deres kontaktoplysninger uden at de forlader SERP. Dette betyder, at de ikke længere har brug for at besøge den mobile side for at konvertere - og dette er en væsentlig forbedring af stien til konvertering.
Søgere, som er logget ind til deres Google-konti, vil nå frem til deres allerede udfyldte formular. Den vil indeholde deres kontaktoplysninger. Kun et klik adskiller brugeren fra øjeblikkelig konvertering.
Føre form udvidelser vil gøre dine søgeannoncer større og det er mere sandsynligt at de vil blive vist i de øverste placeringer. Som med alle annonce udvidelser betaler du kun, når en bruger klikker på din føre form udvidelse.
kilde: wordstream.com
kilde: wordstream.com
Google giver to muligheder til at nå ud til disse kunder, som benytter føre form udvidelser. Der er eksisterer en mulighed for at downloade leads som en CSV-fil eller at sætte en webhook-integration op.
Selv hvis føre form udvidelser er en revolutionerende løsning, er der også nogle begrænsninger.
Annoncører skal huske på, at føre form udvidelser kun vises i søgekampagner og at de kun kan anvendes på kampagneniveau.
Bemærk begrænsningen af stor betydning. Nogle følsomme brancher er ikke i stand til at indsamle personlige oplysninger. Brug af de indsamlede oplysninger skal være i overensstemmelse med din virksomheds leverede politik, lokale juridiske krav og Googles politikker for dataindsamling.
I øjeblikket er funktionen ikke tilgængelig til desktop annoncer. Ved at give mobile bruger mulighed for at udfylde formularen uden at de skal besøge den mobile side, lover denne annonceudvidelse at gøre vidundere for konverteringsfrekvenser.
Gå tilbage til toppen af siden , eller download håndbogen til Ultimate Google Merchant Center
Tænk blot på hvordan søgning match har udviklet sig siden de første Google-søgninger og frem til i dag. Udvidelsen af nøjagtige lukkede match varianter, som inkluder den samme betydningsvariation, som blev introduceret i 2018, skabte en masse forvirring blandt annoncører. Ej at forglemme match modifier (r) udviklingen fra sidste år.
Sætningsmatch og nøgleord med modifikation af bredt match er nu oppe og køre og det viser nøjagtige varianter af samme betydning som fx tilsvarende ord og parafraser.
Google udvider resultaterne. De argumenterer at hensigten bag en forespørgsel, handler om meget mere end semantik. Derudover kan Google umuligt forudsige hver eneste variant af hvert målrettede søgeord.
kilde: wordstream.com
Indtil denne annoncering blev kun de tætte varianter udløst (begge: et sætningsmatch eller et bredt match), ændringssøgeord var i flertal eller havde stavefejl.
Et sætningsmatch søgeord svarer til forespørgsler, som inkluderer hele nøgleordet i den specifikke rækkefølge.
Den nedenstående tabere viser, hvordan sætningsmatch søgeordet adskiller sig fra dets tidligere version
På den anden side er der et bredt matchende nøgleord. Det matcher med forespørgsler, som er inklusiv helt udtryk specificeret i en hvilken som helst rækkefølge.
Se hvordan Google sammenligner den opdaterede brede match modificering søgeord med den tidligere version af funktionaliteten
Årsagen dertil er at de har nære varianter med samme betydning. Denne regel gælder ligeledes for sætningsmatch modifer.
Sidste års ændringer til det nøjagtige match førte til en pose med blandede resultater. Der var nogle, som nød fordelene ved at have flere indtryk og en højere klik volumen, mens andre måtte tage omkostningerne på sine skuldre.
Gå tilbage til toppen af siden , eller download håndbogen til Ultimate Google Merchant Center
Dette er store ændringer - men hvad er det næste?
Den eneste konstante hos Google er, at den altid udvikler sig. Det gør det ofte svært for annoncøren at følge med i, hvad der er tilgængeligt. Som vi alle ved, tilføjer Google konstant nye ting og opgraderer sit enorme udvalg med produkter. Med håb om at bedre at imødekomme kundernes behov.
Det kommende år vil byde på en del udfordringer. Vi kan forvente flere annonceværktøjer til at gøre det nemmere at tage kloge markedsføringsbeslutninger og at forbedre ydeevne og brugeroplevelsen.