Anna Hanarz
Hvorfor inkludere hovedproduktet?
Udgifter
Du vil have færre produkter i dit source feed. Det gør det billigere og lettere at håndtere. Vi har kunder der har 1 million varianter men kun 25.000 hovedprodukter. Udgiften til feed optimering for 1 million produkter er ofte for høj. Men 25.000 er til at overkomme.
For visse kanaler er det obligatorisk
Nogle kanaler vil kun modtage feed fra hovedproduktet. De har selvfølgelig også brug for informationen om varianterne, men de vil kun modtage alle farverne (eller alle størrelser osv) i ét enkelt felt. Et godt data feed værktøj som vores er i stand til at “fusionere” alle variant-optionerne til et hovedprodukt.
Forskellige priser på varianterne
Nogle varianter koster mere end andre. Det kan være T-shirten koster $10 i alle farver, men størrelse XXXL koster $12. Google sammenligner alle priser i dit data feed med priserne på produktsiderne. Hvis ikke de er ens, så vil Google afvise det bestemte produkt. Mange shopping carts (indkøbskurve) har 1 URL til alle varianter.
Og på den bestemte side er der kun 1 pris: De andre priser bliver kun vist, hvis du vælger en anden farve eller størrelse fra dropdown listen på siden. Så Google vil ende med at afvise alle varianter der har en pris der er anderledes end “standard-varianten”.
Så ved kun at downloade hovedproduktet kan du forhindre masse-afvisning, hvis ikke du har en unik URL til hver variant.
Hvorfor inkludere alle varianter?
Det er obligatorisk for visse kanaler
Nogle kanaler, som Google Shopping, kræver at du inkluderer alle varianter som hver deres unikke produkt.
Flere klik
Kunderne er måske på udkig efter en rød T-shirt. Hvis ikke du viser den røde variant, så vil din T-shirt ikke blive vist i søgeresultatet. Det er måske ikke det største problem, når det kommer til størrelser, men det til gengæld når kunderne inkluderer søgeord som farve og materialer i deres forespørgsler.
Varer på lager
Kanaler som Google viser ikke produkter der ikke er på lager. Informationen om lagerstatus / mængder i dit source feed er på variant niveau, så du har ikke nogen data på hovedprodukt niveau.
Fordi du skal tilføje en værdi for hvert enkelt produkt, har du ikke noget andet valg end at sætte det “på lager”. Det betyder at du også kommer til at bruge dit annonceringsbudget på varer, der ikke er på lager.
Undgå forkerte produkt data
Felter som farve, størrelse, aldersgruppe og køn er ikke tilgængelig på hovedprodukt niveau. Men Google og andre kanaler kræver at din udfylder de data for hvert enkelt produkt. Det betyder, at du skal indtaste faste værdier for alle produkter. Og det er her det kan gå galt for dig:
For eksempel i “farve” feltet accepterer Google ikke værdier som “various” (blandede) eller “multi farvet”. Så du opretter en regel der tilføjer “rød” eller “blå” til alle produkter. Du kan oprette mere sofistikerede løsninger hvis farverne også bliver nævnt i beskrivelsen:
Potentielle købere kan måske stadigt finde vej til dine produkt sider, men de vil hurtigt forlade siden igen når de finder ud af, at du ikke tilbyder det de er på udkig efter.
I de fleste tilfælde synes vi, at det er bedre at inkludere Product Variants (produkt varianter). Så vælg kun optionen med hovedprodukt i din data feed optimering, hvis du har så mange varianter at det ikke kan betale sig andet.
Prisen for at præsentere de forkerte data om farve, lagerstatus og andre variant-data vil som regel opveje det du har sparet på dit data feed.
Hvordan opretter du et feed med alle varianter ELLER kun med hovedproduktet?
Det er helt simpelt: Spørg os! Send os en mail på support@datafeedwatch.com og vi klarer opsætningen for dig.