Anna Hanarz
Indholdsfortegnelse
Price Watch Og DataFeedWatch
Fordele ved at bruge Price Watch
Hvad er det næste for Price Watch
Hvordan man tilmelder sig Beta
Sidste Tanker
Price Watch Og DataFeedWatch
Vi stræber altid hele tiden mod at udvide vores tjenester og implementere nye funktioner. Vores fokus er at understøtte vores kunder bedst muligt i dette konkurrencedygtige miljø ved at tilbyde en mere omfattende feed-marketing-løsning. En af vores seneste projekter er Price Watch-funktionen.
Price Watch er en kommende service, der giver dig mulighed for at overvåge dine konkurrenter ved at få adgang til en overflod af data om dem. Dette giver dig de data, du har brug for, for at finjustere dine prisstrategier effektivt.
Hvordan virker det?
Price Watch er et værktøj, der søger efter andre annoncører, der sælger de samme produkter, som du gør. Du vil være i stand til at se produkterne og dataene sammen og få et klart overblik over, hvor du ligger prismæssigt. Den gør dette i et par trin:
- Dine produkter identificeres og matches
- Vi indsamler prisdataene
- Data downloades og opdeles i forskellige målinger
- Dataene præsenteres for dig på en struktureret måde
Vi er i stand til at identificere dine produkter ved at matche GTIN-nummeret med din konkurrent til en bestemt kanal, som f.eks. Google Shopping.
At matche GTIN-nummeret fungerer som en meget bedre tilgang sammenlignet med at matche produktnavnet. Dette skyldes, at fejlprocenten ikke findes, medmindre du eller konkurrenten har en forkert GTIN.
Dataene er opdelt i følgende målinger:
- Den billigste konkurrent
- og 3. billigste konkurrent
- Næste billigste konkurrent
- Konkurrentens pris
- Prisforskel i procent eller antal
- Antal tilbud
- Googles tilbudsposition
- Tilbud over og nedenfor
En anden stor funktion er filtreringssystemet. Du kan vælge, hvilke konkurrenter der skal sortere dataene efter. Dette er praktisk, hvis du ønsker at holde øje med en bestemt person.
Sammen med at være i stand til at se disse data online, kan du også downloade dem og tage dem med dig. Alle prisoplysninger i en CSV-fil er blot et klik væk.
Vi stopper ikke her. Med fremtidige udgivelser tilføjer vi flere målinger og kanaler. Price Watch er nu tilgængelig alle steder, hvor Google Shopping er.
Fordele ved at bruge Price Watch
Hvis du reklamerer med dine produkter online, vil det være din fordel at holde dig opdateret med dine konkurrenter. Du kan:
- have et komplet overblik over dit marked
- ved, hvor du står i forhold til konkurrenter
- spare tid ved ikke at skulle søge manuelt efter din konkurrents aktivitet
- have data til sikkerhedskopiering af dine beslutninger, når du udarbejder strategier
- øge dit ROI
- se foreslåede priser for dine produkter
Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Hvad er det næste for Price Watch
Da vi skulle forberede os til Price Watch Beta, startede vi med en Alpha-version. Det blev frigivet i marts og tillod vores kunder at begynde med at overvåge deres konkurrenter på Google Shopping for op til 1000 produkter med 2 opdateringer hver uge.
Denne oplevelse gav os de nødvendige oplysninger for at komme videre med en Beta-version. Hvis du er en eksisterende DatafeedWatch-kunde, kan du anmode om Beta-adgang fra din konto, og vi sørger for at inkludere dig i beta-processen.
Hvordan man tilmelder sig Beta
Vi vil dele mere information om Price Watch værktøjet i fremtidige blogindlæg, herunder brugssager, og hvordan du kan øge dit investeringsafkast ved at bruge Price Watch. Så sørg for at kigge forbi DatafeedWatch-bloggen for opdateringer. Hvis du allerede er en DataFeedWatch-kunde, kan du tilmelde dig Price Watch Beta ved at klikke på knappen "Anmod om Beta-adgang" som vist på skærmbilledet nedenfor.
Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Sidste Tanker
"Information er magt" er noget, vi alle er opmærksomme på, men ifølge New York Times, bestseller forfatter Daniel Burrus, "Information er magt kun, hvis du kan gribe ind med det. Derefter og først derefter repræsenterer den magt.”
Vi i DatafeedWatch tror meget på det.
Vi har allerede mange funktioner planlagt til de næste versioner af Price Watch som Price Alerts, Repricing, direkte integration med shopping platforme, større antal kanaler og mere. Så hvis du har et forslag, er du velkommen til at sende det til Rahul@DatafeedWatch.com. Hvis du allerede bruger vores Price Watch-værktøj, bliver din feedback eller funktionsanmodning meget værdsat og opmuntret.