Dine PLA (produkt annonce) billeder er meget vigtige. Billederne spiller den største rolle i en kundes beslutning om at købe en vare på Google Shopping. Hvis du ikke har det bedste shopping billede, kan det drastisk forringe kvaliteten af dit feed og reducere dit samlede salgsresultat.
Billedet er den største del af annoncen, så det er ikke bare vigtigt at holde sig til reglerne, men også at det ser godt ud for din kunde (mange af dem beslutter sig typisk for et produkt ved at se på følgende PLA egenskaber; Billede, pris og titel).
Lad os kigge på nogle af de bedste måder at overvinde de mest almindelige problemer, de bedste metoder du kan bruge og de ufravigelige billedkrav der er udstukket af Google...
Ved ikke at bruge de korrekte egenskaber, eller simpelt hen ikke have et billede, kan det resultere i en afvisning fra Google.
Ved ikke at bruge de korrekte egenskaber, eller simpelt hen ikke have et billede, kan det resultere i en afvisning fra Google.
1. Først og fremmest er et billede link (et URL link til selve billedet) en påskrævet del af dit feed. Hvis der ikke er et billede af dit produkt, så skal du ikke gøre det til en del af dit feed.
2. Det samme gælder for placeholder billeder (standard billeder), de er ikke tilladte, bortset fra to undtagelser:
3. Du skal så præcist som muligt præsentere den vare du sælger - det virker måske logisk, men sørg for at rekvisitterne eller baggrunden ikke tager opmærksomhed fra varen.
Mens du kender dit produkt særdeles godt, så husk at det kan være første gange en potentiel kunde ser det. For eksempel så er produktet nedenfor en rulle tykt garn. Men det fremgår ikke klart, fordi garnet allerede er strikket til et tæppe:
4. Det er kun de følgende formater til billeder der accepteres:
5. I en post på et af Google’s annoncerings communities, spurgte en annoncør hvorfor deres billeder ikke blev vist med motivet i midten eller det var skåret over. Svaret? Det var fordi de påkrævede billedkrav ikke var opfyldt.
6. Til sidst bør du overveje kravene til din URL. Det er meget vigtigt at huske, at Google ser på billeder og deres links med crawlere og en algoritme. Derfor er det essentielt at få URL’en rigtige. URL kravene indeholder:
Nu hvor du ved hvad der er krævet og vigtigst for et Google Shopping billede, så lad os udforske nogle af de bedste metoder og tips til at vælge de bedst mulige billeder:
På trods af Google’s minimumsstørrelse på 100x100 pixels (250x250 når det gælder tøj & beklædning) så vil større, højkvalitets billeder typisk outperforme mindre billeder.
CPC Strategien foreslår at du bruger billeder på 800x800 pixels eller større. De er visuelt mere tiltrækkende og de viser bedre end på mindre billeder, nøjagtigt hvad produktet er eller kan. For eksempel så viser billedet nedenfor den positive virkning ved at bruge et foto der er større end de anbefalede billedstørrelser.
Husk at køberens øjne hellere skal fange din annonce end dine konkurrenters PLAs (annoncer).
Sørg for at dit billede er klart og let at se. Få lyset til at falde rigtigt og fra den bedste vinkel.
SEMRushanbefaler at bruge en neutral hvid baggrund uden mærker eller logoer (undtagen hvis der er logoer på selve produktet), for på den måde at hjælpe med at få dit billedet til at skille sig ud fra mængden.
For eksempel så er produktbilledet her en annonce for et krus. Men med alle rekvisitterne, er det svært at få produktet til at skille sig ud.
Det her billede derimod viser kruset for sig selv på en hvid baggrund. Som du kan se, så hjælper det produktet til at skille sig bedre ud.
Hvis du selv tager dine billeder, så prøv at få dine billeder retoucheret for at få dem til at se mere professionelle ud. Jeff Delacruz skrev for eksempel i et post, at hvis Shopify billeder bliver fotograferet på en hvid baggrund med den korrekte eksponering, så ender de typisk med at have en let grå farvetone i baggrunden.
Retouchering kan hjælpe til at genskabe en hvid baggrund og et mere klart billede.
Billedet ovenfor: Eksempel på et billede før retouchering. Kredit: Shopify
Billedet ovenfor: Det samme billede efter retouchering. Kredit: Shopify
Igen, det lyder simpelt, men du vil gerne være sikker på at du har de rigtige billeder til de rigtige produkter. Det betyder at du skal opsætte forældre/børn egenskaber også når det gælder alle de rigtige billeder.
Det virker sjældent særligt godt at vise en kunde den forkerte farve eller størrelse - det er for eksempel ret usandsynligt at du lukker et salg ved at vise et billede af en rød kjole, når en kunde har søgt på en sort kjole.
Efter hele indsatsen med at sætte et feed sammen og vælge de bedste billeder, så er det sidste du har lyst til at se, en stor rød afvisning forårsaget af dine valgte billeder. Lad os kigge på de mest almindelige faldgruber og hvordan du kan undgår dem:
Google skal være i stand til at læse linket. Hvis ikke der er adgang til linket, så bliver det ikke vist. Så simpelt er det. Undgå at tilføje mellemrum eller andre elementer der ikke kan læses i dit URL. Husk også at dobbeltchecke at dit URL stadigt virker og/eller er blevet flyttet eller helt fjernet.
For små billeder kan påvirke dit salg eller endda få annoncen afvist. Men for store billeder kan også få dit produkt afvist.
Et vandmærke eller en annoncerings tekst kan virke som en god ide til branding af et produkt, men det er en let måde for dig at blive afvist. Hvis du vil tilføje ekstra tekst, så gør brug af sektionen til produktbeskrivelser.
Vær opmærksom på "generic image" afvisningen! Det sker af en eller anden grund, hvis du ikke har et billede af et produkt og du udfylder dit image_link felt med et standardbillede, det kan f.eks. være dit firma logo.
Gør brug af additional_image_link funktionen og tilføj op til 10 ekstra billeder til din PLA (annonce). Normalt viser ekstra billeder produktet fra en anden vinkel eller sammen med rekvisitter.
Så du har opsat dit feed og dine kampagner, og alligevel har Google, til din store overraskelse, afvist nogle af dine annoncer… hvad gør du så?
Det bedste er at fixe problemet med det samme.
Normalt vil der være oplyst en afvisningsgrund, der kan hjælpe dig med at identificere hvad du skal gøre for at løse problemet. Når du har gjort det, så genindlæs dit feed. Godkendelsen i anden runde kan tage op til 12 timer, fordi Google vil være helt sikker på at alle problemer er løst.
Hvis du er overbevist om at der ikke er en fejl i dit feed, så kan du bede om en manuel vurdering. Det kan, desværre, tage op til 7 dage. Når først varen i dit feed er vurderet og godkendt, vil de vises inden for 24 timer.
Du kan også løbe ind i en forudgående forebyggende afvisning. Det sker når Google har kørt en manuel gennemgang af produkterne, og der dukker noget op som ikke stemmer overens med deres krav (som f.eks. et vandmærke). Her vil du modtage en e-mail med en forespørgsel om at få kravet opfyldt med eksempler på de produkter der har givet anledning til problemet.
Hvis ikke du har mulighed for at løse forespørgslen inden for det tidsrum der er udstukket af Google, så vil du opdage at andre varer også begynder at blive afvist, hvis Google tror der er en sandsynlighed for at de har samme udfordringer med specifikationerne.
Alle de tips vi har givet til Google Shopping billede optimering er essentielt i en løbende feed styringsstrategi.