Norte Digital LATAM er førende inden for bilsektoren i den sydlige del i Latinamerika og administrerer de vigtigste globale mærker. I 2018 tog de imod udfordringen om at være det digitale marketingbureau for en af lederne inden for bilsektoren på det chilenske marked. Virksomheden har mere end 30 års tilstedeværelse på markedet og tilhører gruppen af tre førende virksomheder i branchen.
I de senere år har der været en boom på bilmarkedet, både på det chilenske marked og på det latinamerikanske marked. Bilflåden har år efter år haft en vedvarende vækst på over dobbelt cifre. Dette har givet en strammere konkurrence mellem de vigtigste eksponenter om at fange den nyligt bemyndigede forbruger. Det skabte udfordringen for annoncører til konstant at være på forkant med nye teknologier for altid at være et skridt foran konkurrencen i denne branche.
I begyndelsen af 2018 startede vi med en salgskampagne for brugte biler. Som udgangspunkt blev der implementeret og udviklet en salgskampagne for brugte biler med annoncegrupper for hvert mærke som Fiat, Mitsubishi, Citroen, Chery og Ssangyong. Derefter var der en anden generisk annoncegruppe for brugte køretøjer. Ved at byde på nøgleord for hver model, funktion og tilstand (brugt) sammenfattes de opnåede resultater i en rimelig mængde konverteringer.
I første omgang blev kampagnen implementeret på en sådan måde, at den kun blev annonceret på et generisk niveau af mærker og modeller.
Fra den første måned begyndte vi at se utrolige resultater og øjeblikkelige forbedringer. Dette forblev konstant på den korte sigt, hvor vi kunne se en ekstraordinær succesrate mellem DataFeedWatch, Norte Digital LATAM og bilindustrien. Nogle af resultaterne var:
Klikforøgelse: 66%
CTR-stigning: 43%
CPC-fald: 31%
Konverteringsstigning: 620%
CPL-fald: 430%
Konverteringsfrekvensforøgelse: 220%
Vi observerede også en stigning i trafikken med det samme budget over en periode på 9 måneder.
Reducer pris pr. Kundeemne.
Forøg månedlige konverteringer
% af konverteringer.
Norte Digital LATAM er et af de største præstationsbureauer i den latinamerikanske region, som har tilstedeværelse på hovedmarkederne i regionen og betjener mere end 40.000 konti i hele området. Norte Digital LATAM har udviklet en høj grad af ekspertise inden for styring af digitale platforme med mere end 250 certificeringer og 20 aktive specialiseringer inden for digitale medier. Ud over en høj grad af teknologisk kapital udviklet til at indsprøjte i digitale kampagner, der formår at automatisere, optimere og skalere sine kunders kampagner.