Janelvi Dávila
Vi havde flere udfordringer
I første omgang blev kampagnen implementeret på en sådan måde, at den kun blev annonceret på et generisk niveau af mærker og modeller.
- Den første udfordring var baseret på at placere hele lageret på en automatisk måde med karakteristika og egenskaber for hver tilgængelig bil. For eksempel, hvis vi ser på en Mitsubishi Katana, findes den i 4x4- eller 4x2-modeller eller andre typer af respektive modeller.
- Som en anden udfordring erkendte vi et hul mellem den tilgængelige beholdning og den beholdning, der skulle annonceres. Problemet dukkede op, fordi annoncerne blev implementeret manuelt. For ikke at spilde ressourcer på dem, der ikke var på lageret, var det vigtigt at bruge budgettet effektivt og kun reklamere for biler, der var tilgængelige på lageret. Med dette lykkedes det os at spare både i investering i reklamemedier og i kommercielle teamressourcer.
- Den sidste udfordring var at have et begrænset budget, samtidig med at det var nødvendigt at opnå det størst mulige afkast på samme tid. Denne tredje udfordring var at dække den størst mulige beholdning til rådighed. Målet var at få en optimal markedsandel i relevante søgninger, både efter mærket og for den kategori, det positionerede.
Løsningen blev opdelt og implementeret i tre trin:
- Den første var innovation og implementering af et datafeed til en industri, der ikke er vant til denne type udvikling.Et feed med den tilgængelige beholdning blev udviklet og implementeret, og dette blev brugt som en guide til at holde den tilgængelige beholdning opdateret.
- Et andet trin i løsningen var at bruge DataFeedWatch-appen til udvikling og implementering af automatiserede annoncer i Google-søgemaskinen og andre netværk.
- Det tredje punkt fokuserede på vigtigheden og værdien af produktfeed, hvilket giver den en automatisk opdatering med den hensigt at holde lageret af tilgængelige køretøjer opdateret og oprette søgeannoncer i henhold til disse parametre.
Resultater opnået
Fra den første måned begyndte vi at se utrolige resultater og øjeblikkelige forbedringer. Dette forblev konstant på den korte sigt, hvor vi kunne se en ekstraordinær succesrate mellem DataFeedWatch, Norte Digital LATAM og bilindustrien. Nogle af resultaterne var:
Klikforøgelse: 66%
CTR-stigning: 43%
CPC-fald: 31%
Konverteringsstigning: 620%
CPL-fald: 430%
Konverteringsfrekvensforøgelse: 220%
- Værdier i CLP
- → 1 CLP = 0,0011 €
- DFW-implementeringsperiode, december 2018.
- Værdier taget fra oktober 2018 til marts 2019.
Vi observerede også en stigning i trafikken med det samme budget over en periode på 9 måneder.
Reducer pris pr. Kundeemne.
- Værdier i CLP
- → 1 CLP = 0,0011 €
- DFW-implementeringsperiode, december 2018.
- Værdier taget fra oktober 2018 til marts 2019.
Forøg månedlige konverteringer
- DFW-implementeringsperiode, december 2018.
- Værdier taget fra oktober 2018 til marts 2019.
- En værdi på 620% stigning i konverteringer tages for den samlede periode før udrulning og efter udrulning af DFW, ikke en forøgelse på en måned til måned.
% af konverteringer.
- DFW-implementeringsperiode, december 2018.
- Værdier taget fra oktober 2018 til marts 2019.
Om Norte Digital:
Norte Digital LATAM er et af de største præstationsbureauer i den latinamerikanske region, som har tilstedeværelse på hovedmarkederne i regionen og betjener mere end 40.000 konti i hele området. Norte Digital LATAM har udviklet en høj grad af ekspertise inden for styring af digitale platforme med mere end 250 certificeringer og 20 aktive specialiseringer inden for digitale medier. Ud over en høj grad af teknologisk kapital udviklet til at indsprøjte i digitale kampagner, der formår at automatisere, optimere og skalere sine kunders kampagner.