DataFeedWatch Blog | Data feed optimeringstips

Google ændrede prispolitikken

Skrevet af Jagoda Adamik-Borowska | 18-08-2021 11:57:42

I den første uge af februar annoncerede Google en ny ændring af deres prispolitik. Siden den 6. april 2021 er det obligatorisk at have priser, der matcher til de annoncerede priser som forhandlere ser på SERP. Manglende overholdelse af den nye håndhævelse kan føre til kontosuspension.

 

Lad os se nærmere på præcis, hvad der har ændret sig, og hvad det betyder for forhandlere.

 

Prispolitiske ændringer

 

Som det ser ud nu, kontrollerer Google, om din annoncerede pris og prisen på din landingpage er de samme. Hvis de ikke er det, kan din konto blive straffet. Det er også i øjeblikket angivet, at denne politik også gælder ved checkout. I deres hjælpeartikel understreger Google det punkt, at det skaber en dårlig brugeroplevelse, hvis checkout prisen er på en eller anden måde højere.

 

Så hvad er der ændret?

 

Med dette ny meddelelse om håndhævelser, oplyser Google, at det nu aktivt vil overvåge, om dine betalingspriser er de samme som det, der vises på SERP.

 

Hvis Google finder ud af, at de ikke er det samme, får du en advarselsperiode på 28 dage for at ændre uoverensstemmelsen. Du skal handle hurtigt på denne advarsel, for i slutningen af ​​perioden på 28 dage er din konto i fare for at blive suspenderet.

 

Tag hensyn til forsendelse

 

Forhandlere skal stadig tilføje forsendelsesomkostninger som en separat attribut (uanset om du har gratis forsendelse eller ej). På den måde vises det under prisen på dit produkt, og kunderne får en klar idé om prisen, før de klikker igennem for at købe.

 

 

Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

 

Sådan forhindrer du fejl i forbindelse med Googles prispolitik

 

Advarsler og fejl fra Google er altid frygtede. Og hvis du får for mange (eller lader dem være uden opsyn), kan det have alvorlige virkninger på din annonceeffektivitet.

 

Plus, som vi nævnte før, er nøjagtig prissætning i din bedste interesse som forhandler alligevel. Du vil ikke øge dine chancer for at folk forlader din indkøbskurv ved at skuffe dine kunder.

 

Vis nøjagtige priser

 

Lad os komme nærmere ind på nøjagtig kortlængning af dit produktfeed data. Vi fokuserer på to egenskaber: pris og udsalgspris.

 

Sådan formateres pris

 

Din prisattribut skal følge denne formel: nummer + valutaen.

 

Der er mange minimumskrav og bedste praksis, men de koger ned til:

 

  • Den annoncerede pris skal matche din landings- og betalingsside (dette inkluderer valutaen.
  • Hold prisen den samme uanset brugerens placering.
  • Sørg for, at priserne på din side vises fremtrædende og tydeligt for kunder samt eventuelle krav som en minimumsordreværdi ( kun medlemskabspriser er ikke tilladt).
  • Alle ekstra gebyrer skal være tydelige  (som forsendelse).
  • Dine produkter skal være opdateret ofte. Du kan aktivere automatiske vareopdateringer ved hjælp af Schema.org-mikrodata eller ved hjælp af en tredjepartsløsning som DataFeedWatchs produktopdateringer.

 

Dine produkter skal opdareres dagligt, men hvis dine priser ændres oftere, skal dine produktopdateringer holde trit med disse ændringer.

 

De krav, vi har nævnt, skraber bare overfladen, så vi foreslår, at du læser gennem Googles hjælpeside og bliver fortrolig med dem alle.

 

Få den rigtige salgspris

 

Ved at følge Googles krav kan du få vist din udsalgspris og basispris til kunder samtidig. Dette viser dem, at de får en god handel.

 

Tilbudspris (sale_price) egenskaben følger det samme format som den normale pris. Du skal også overholde minimumspriskravene.

 

Her er nogle andre krav og bedste praksis at huske på:

 

  • Både tilbudsprisen og den normale pris skal vises på dine landingpages (den normale pris kan være mere fremtrædende). Under checkout skal kun tilbudsprisen vises.
  • Tilbudsprisen skal være lavere end den normale pris.
  • Indsend også startdato_for_tilbud (sale_price_effective_date) egenskaben for at kontrollere, hvornår det ses.

 

Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

 

Checkout bedste praksis

 

Checkout-fasen i dine kunders oplevelse er meget vigtig. Følg den bedste praksis for at sikre, at den er god.

 

Giv klarhed om alt

 

Dine kunder skal vide præcis, hvad der skal gøres fra deres side. Det betyder, at du skal tydeligt angive, om du har minimumsordreværdi, eller om de først skal oprette en konto, før de køber. De skal også vide hvilke betalingsmetoder du accepterer, før de når den sidste checkout-fase.

 

Sikkerhed

 

Berolig dine kunder og beskyt dem ved at have et gyldigt SSL-certifikat. Bed ikke om personlige oplysninger, der ikke er absolut nødvendige, og sørg for, at tredjepartsbetalinger er HTTPS-sikre.



Konsekvent prisfastsættelse

 

Den pris, som kunderne ser, bør ikke ændres på noget tidspunkt under købsprocessen. Den eneste undtagelse her er, hvis der gives en rabatkode i slutningen, og prisen er lavere end annonceret.



For eksempel giver denne smykkebutik dig mulighed for at tilføje en rabatkode ved checkout, hvis du opfylder købekriterierne.



Eventuelle gebyrer skal allerede være inkluderet i prisen, undtagen omkostninger ved forsendelse og håndtering. Sørg for at være opmærksom på landespecifikke love som moms og inkludere dem i overenstemmelse hermed.

 

Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

 

Konklusion

 

Denne håndhævelse er ikke så overraskende, da afspejling af nøjagtige priser allerede var et krav for Google-annoncer.

 

Vi vil holde øje med følgende opdateringer, da Google sagde, at der vil blive en anden meddelelse senere på året som en del af deres “2021 produkt specifikation opdatering”. Vi vil også være sikker på at holde dig underrettet, så hold dig opdateret!