Anna Hanarz
Indholdsfortegnelse:
Hvad er FB Pixel, & hvordan fungerer det
Manglende eller uoverensstemmende indhold_id
Forkert formateret inhold_id
Fejlstavet parameternavn for indhold_id
Manglende eller forkert indholdstype
FB Pixel matcher ikke produkterne i kataloget
Afsluttende tanker
Hvad er FB Pixel, og hvordan fungerer det
Ifølge Facebook er Pixel et analyseværktøj, der giver dig mulighed for at måle effektiviteten af din reklame ved at forstå de handlinger, folk foretager på din hjemmeside.
Facebook Pixel fungerer ved at placere en kode på din hjemmeside. Derfra samler den automatisk data som konverteringer fra Facebook-annoncer og generel demografisk information.
For at bruge Facebook Pixel med Shopify skal du have en Facebook-annoncekonto. Du kan derefter fortsætte med at tilføje dit pixel-id til dine online Shopify-butiksindstillinger. Dette kan gøres som følger:
- Gå til onlinebutik> præferencer
- I afsnittet Facebook Pixel skal du tilføje dit Pixel-id
- Klik på Gem
Pixel begynder nu at spore begivenhederne nedenfor.
Når du har oprettet Facebook Pixel i din Shopify-butik, kan du undersøge eventuelle problemer inden du bruger de data, du indsamler. Dette er hvor Facebook Pixel Helper Tool kommer ind. Værktøjet kan downloades eller bruges som en Google Chrome-tilføjelse. Pixel Helper hjælper dig med at lære, hvordan du forbedrer Pixelens ydeevne ved at kontrollere, at alt fungerer korrekt, og fejlfinding af eventuelle fejl, du måtte have.
Her er de mest almindelige problemer med Pixel-begivenheder:
Manglende eller uoverensstemmende indhold_id
Denne fejl vedrører dynamiske annoncer. Når du installerer FB Pixel, er målet at modtage handlinger og begivenheder, der finder sted på din hjemmeside. Til dette skal din kode have det unikke id for dine produkter / varianter på din hjemmeside, også kendt som parameteren content_ids. Dette id skal nøjagtigt matche varen i dit produktkatalog, så Pixel ved, hvilke varer der er de samme. Hvis varen mangler eller ikke stemmer overens, fungerer det produkt ikke for dynamiske annoncer.
Forkert formateret indhold_id
Korrekt formaterede ID'er skal se ud som følger:
For et enkelt produkt: '12345'
For flere produkter på samme side: ['12345', '67890']
Forkert formaterede id'er kan omfatte overskydende tal eller symboler. De kan se ud som følger:
["12345,67890"] ’FB Pixel fortolker dette ID som et produkt med ID 12345,67890.
"[\" 12345 \ "]": Dette fortolkes som et produkt med id'et [\ "12345 \"].
"[\" 12345 \ ", \" 67890 \ "]": Facebook Pixel fortolker dette som et produkt med id'et [\ "12345 \", \ "67890 \"].
"[12345,67890]": FB Pixel fortolker dette ID som et produkt med ID [12345,67890].
["[12345,67890]"]: Dette fortolkes som et produkt med ID [12345,67890].
Parameternavn forkert stavet content_ids
Denne fejl skyldes stavefejl af hændelsesparametre i din Pixel-kode. Et eksempel på dette er, at parameteren content_ids er forkert mærket som "content_id", når der kun vises et enkelt id. Parameternavnet skal altid være content_ids og slutte med et "s".
Manglende eller forkert indholdstype
Parameteren content_type hjælper FB Pixel med at skelne mellem forskellige produkttyper. Indstillinger af indholdstype er:
- Et enkelt produkt
- En gruppe produkter (eller en gruppe af varianter)
- Køretøjer
- Hoteller
- Flyrejser
Mens du bruger parameteren content_type, skal du sikre dig, at den er inkluderet i enhver standardhændelse, og sørg for at den bruges korrekt som en streng.
Parameteren content_type skal altid indtastes på en af følgende måder:
- produkt: For et enkelt produkt i dit katalog
- product_group: For en gruppe produkter i dit katalog. Dette er ideelt til varianter af et produkt såvel som forskellige størrelser. For datafeedsfiler er dette kendt som item_group_id.
- hoteller: Dette matcher content_ids med hotel-id'er i dit katalog.
- flyvninger: Dette matcher indhold_ids med fly-id'er i dit katalog.
- køretøjer: Dette matcher content_ids med køretøjs-id'er i dit katalog.
Tilbage til toppen eller download Ultimativ Guide til Data Feed Optimering
FB Pixel matcher ikke produkterne i kataloget
Hvis Facebook Pixel ikke matcher dine produkter med dit katalog, har problemet en tendens til at uploade det forkerte produkt-id. Hvis du giver Facebook et komplet sæt af dine produkter, inklusive variationer, giver du sandsynligvis et unikt id pr. Hvert produkt (kaldet variant_id i Shopify). Her begynder problemet: Shopify indsætter automatisk forældre-id (fælles for alle variationer af et givet overordnet produkt) til pixel i stedet for variant-id.
Derfor, hvis du sender produktvarianter med unikke variant-id'er, vil ingen af id'erne matche - variant-id er ikke lig med overordnet id for nogen af produkterne.
Hvad er løsningen?
For at sikre, at produkt-id'erne i Facebook-kataloget matcher FB-pixlen, skal du bruge ID-egenskaben i dit feed (ikke variant-ID). Dernæst skal du bruge variantfusion for at undgå, at variant-ID replikeres (fra at sende flere variationer med samme overordnede ID). Her er trinene for at få det gjort:
- Gå til Shops i din DataFeedWatch-interface
- Vælg din Facebook-produktannoncekanal
- Klik på fanen Merge Product Variants på siden Mapping
- Vælg en af fletningsmulighederne (Merging Strategy) for hvert felt
- Klik på Gem og afslut
Et andet almindeligt problem relateret til produkt-id er, når feltet mangler fuldstændigt. Dette kan skyldes det samme problem som ovenfor. Det kan dog også skyldes kategorisering af et feed. Hvis du indstiller dit feed til at tage produkt-id'et fra GTIN-feltet, når ID'et er i stregkodefeltet, modtager Pixel en lignende fejl.
Fejl kan vises som vist nedenfor
Tilbage til toppen eller download Ultimativ Guide til Data Feed Optimering
Afsluttende noter
Facebook Pixel er et fantastisk værktøj til at måle effektiviteten af dine reklamekampagner. Produkt-id-fejl kan dog forhindre dig i at få en større forståelse af succesen og manglerne i din kampagne.
Fjernelse af disse fejl og at forhindre dem i fremtiden vil give dig en bedre forståelse af, hvordan du forbedrer din fremtidige reklame. Desuden vil det hjælpe med at sikre, at din nuværende kampagne når det, du har til hensigt, på den mest effektive måde.
Tilbage til toppen eller download Ultimativ Guide til Data Feed Optimering