Har du svært ved at finde nye kunder eller bare ønsker at sælge mere? Har du allerede prøvet at annoncere på nogle sociale medier? Vi præsenterer en komplet guide til annoncering på Facebook, som kan hjælpe dig med at øge dit salg.
Du har ikke brug for noget dyrt Facebook annoncering kursus. Facebook forklarer alt på sine hjælp-sider og vi har samlet alle nødvendige oplysninger i denne artikel.
Facebook annoncering (Facebook advertising) er betalte annoncepladser som bliver betalt af enkeltpersoner eller virksomheder for at få lov at vise sine produkter. Facebook annoncerne kan du se mellem andre opslag på Facebook (fra dine venner eller Facebook-virksomhedssider som du følger), dvs. i nyhedsfeed, i stories, under videoer og andre mulige placeringer. Hele tiden finder Facebook nye steder, hvor vi kan se deres Facebook ads. Platformen gør det ved at overtage andre platforme såsom Whatsapp og Instagram og også ved hjælp af tredjepartspartnere.
Facebook er en af de mest populære annonceringsplatforme lige nu. Selvfølgelig er det ikke gratis at annoncere på den, men organisk rækkevidde er for de fleste e-handlere bare et drøm som ikke kan opfyldes. Facebook har udviklet en række mekanismer og redskaber som du kan bruge for at ramme de rigtige målgrupper. Det vigtigste ved denne platform er dog, at den bliver ved med at fornye sig hele tiden og planlægger ikke at stoppe.
Før du begynder med at annoncere på Facebook skal du svare på nogle spørgsmål. Der er forskellige algoritmer, der styrer Facebook markedsføring. Platformen monitorerer bestemte hændelser af sine brugere og dine annoncer bliver vist over for de personer fra din valgte målgruppe, der udfører dem oftest.
Facebook-brugerne kan opdeles i tre kategorier:
Først og fremmest skal du tage stilling til, hvad dit mål er:
Uden at få sat et eller endnu flere specifikke mål kan du ikke køre hensigtsmæssige og succesfulde kampagner på Facebook. Du skal tænke analytisk om din annoncering og få styr på målene, du har defineret. Din hovedopgave efter du har startet at køre dine annoncer er at tracke resultaterne og du kan gøre via Facebook Pixel, som vi fortæller om i den næste del af artiklen. Du kan selvfølgelig fokusere på vanity metrics såsom antallet af visninger eller niveauet af engagement med dine annoncer, men det er ikke en rigtig udtryk for, at din Facebook reklame er succesfuld og det ikke nødvendigvis afspejles i salget (eller andre mål).
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Før du begynder at annoncere skal du opsætte nogle målsætninger, så Facebook ved, hvad du vil opnå. Der tilbydes også nogle rigtige gode redskaber, som du kan bruge for at endnu mere optimere dine annoncer. Nedenfor kan du se alle grundlæggende målsætninger du kan vælge, afhængigt af den fase din virksomhed befinder sig i.
De samme målsætninger kan du vælge for annonceringen på Instagram og du kan læse om dem med detaljer i vores Instagram guide. I denne artikel vil vi kun fokusere på nogle af dem og anbefaler den mest gavnlige målsætning der findes.
Det er den mest populære målsætning af alle, men det er ikke nødvendigvis altid en god ting. Facebook kører din kampagne over for folk, der er tilbøjelige til at klikke. Du kan bruge denne målsætning hvis du er en ganske ny business og ikke har opsat Facebook pixel. Mangel på Facebook Pixel er dog en stor fejl og du bør få styr på det hurtigst muligt.
Det er den målsætning som du skal vælge hvis du har installeret Facebook Pixel og vil måle trafik (på dit website), som konverterer. Du målretter mod folk, der er tilbøjelige til at gennemføre en bestemt hændelse på din webshops side f. eks. købe dit produkt, tilføje dit produkt til indkøbskurven, kigge på bestemte produkter på din webshop. Ved at bruge denne målsætning anbefales der, at din webshop allerede har nogen popularitet (mindst 25 hændelser om dagen).
Denne målsætning giver mulighed for at levere annoncer til folk, der allerede har gennemført en bestemt hændelse på din hjemmeside. Du målretter mod personer, som har lagt dit produkt i indkøbskurven eller har kigget på nogle varer. På dine annoncer ser folk nogle produkter, som de allerede kender eller endda nogle produkter som supplerer de produkter, de allerede har købt i din webshop. Den kørende kampagne viser forskellige produkter fra dit produkteed (produktkatalog) og det er grunden til, hvorfor denne målsætning er så fantastisk.
Hvis du har et optimeret produktfeed og det bliver opdateret systematisk af dig eller ved hjælp af en feedhåndteringsværktøj såsom DataFeedWatch, er dine produktdata up-to-date og friske hele tiden. Du kan køre dynamiske annoncer for dine produkter og behøver ikke at vedligeholde dem - derfor er den slags kampagner ofte kaldt for Evergreen kampagner. Din fokus er kun på produktfeedet. Ved at bruge et godt feed optimering værktøj kan du undgå en af de mest typiske fejl - nemlig at annoncere udsolgte produkter. Ved at bruge Datafeedwatch værktøjet kan du nemt ekskludere dem og annoncere kun for produkterne, som i øjeblikket er på lager.
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Et af de vigtigste trin i forberedelsen til at annoncere på Facebook er at opsætte de rigtige målgrupper. Facebook samler op en stor mængde data vedrørende brugerne og det kan du drage fordel af. Det er vigtigt at understrege, at du kan på forhånd oprette alle dine målgrupper og have dem klare hver gang du vil køre en ny kampagne.
Du tager altid en risiko når du lige starter med annoncering. Det kan godt være, at du rammer meget specifikke målgrupper fra starten af, men du kan også lave fejl. Den eneste måde, hvorpå du kan undersøge hvem dine rigtige kunder er, er at oprette forskellige målgrupper under samme kampagne. Du kan dermed se, hvilken af dine målgrupperne interagerer mest med dine Facebook annoncer.
Der er en regel som du skal følge i Facebook Annoncering. Først vælger du det publikum, du vil vise dine annoncer over for og bagefter vælger du det, du vil vise til dem. Du forstår sikkert hvorfor det er så vigtigt at vælge den rigtige målgruppe. Det kan ske, at du har oprettet en rigtig god annonce, men du viser den til brugerne som ikke er interesserede i de bestemte varer. Selvom annoncen er fin, køber de dit produkt ikke, fordi de ikke har brug for det
Der er tre målgrupptyper til at starte med:
De er baseret på oplysninger om brugerne, som indsamles af Facebook. Den slags målgrupper fokuserer på demografi, adfærd, interesser (f.eks. hvad vi som brugere har for nylig interageret med på Facebook), geografi osv. Du kan gå efter mænd fra Danmark i alderen 20-40 eller kvinder fra Århus, som interesserer sig for tennis. For at forklare det endnu bedre, er her nogle kriterier, du kan målrette efter:
Du skal passe på, at du ikke opsætter målgruppen, som er for smal eller for bred. Denne måde at målrette på, giver dig dog en rigtig god chance for at ramme de rigtige personer, som bliver interesserede i dine produkter. Det kan være lidt risikabelt at målrette mod interessebaserede grupper. Mange af os har diverse interesser på Facebook, men platformen ved ikke hvor stor interessen er. Måske varede den bare en kort tid. Hvis du vælger at segmentere efter interesser, husk at vælge specifikke målgrupper, fordi i de fleste tilfælde bliver antallet af “interesserede personer” alt for stor.
De defineres ud fra Facebook brugernes adfærd. Brugerdefinerede målgrupper er meget værdifulde, fordi du får mulighed for at vise dine annoncer til de personer, som allerede har interageret med dine produkter, f eks. har allerede besøgt dit website og kigget på visse produkter, men ikke købt dem. Du ved på forhånd, at de sandsynligvis er interesserede i det, du tilbyder. At oprette brugerdefinerede målgrupper er en del af såkaldt push annoncering, hvor du leder efter nye kunder.
Nedenfor kan du læse om mere detaljerede eksempler af adfærd du kan målrette mod.
Med denne slags målgrupper kan du målrette dine Facebook annoncer mod personer, der ligner dine allerede eksisterende målgrupper. Det kan f. eks. være en gruppe af Facebook brugerne, som på forhånd følger din webside eller har allerede købt nogle produkter hos din forretning. Facebook kopierer din gamle målgruppe og opretter en lignende målgruppe. Det kan være hjælpsomt, hvis du vælger at ekspandere din business i udlandet. Der er en stor chance for, at personer som kommer fra andre geografiske markeder men ligner dine allerede eksisterende kunder, vil også blive dine nye kunder, når de finder ud af dit tilbud. Du kan også segmentere kopimålgrupper yderligere. f. eks. efter køn, alder.
Mange annoncører kan tro, at de allermest konverterende målgrupper på Facebook er besøgende, kontakter fra e-mail liste, og fans. Der er et element af sandhed i det, men det giver ikke nogen mening at få så mange likes som muligt, hvis de ikke konverterer. Det handler om kvalitetslikes som kommer fra besøgende på dit website, personer som ligner din eksisterende kunder og personer som har bestemte interesser forbundet med din business. Det er afgørende, at de IKKE endnu er fans af dine produkter. Kliks fra dem er de mest værdifulde og de er nemlig de likes som konverterer.
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
For at Facebook kunne tracke brugernes adfærd på dit website skal du enten installere Facebook Pixel direkte i din hjemmesides kode eller sætte den ind via Google Tag Manager. Det giver dig mulighed for at segmentere dine målgrupper og forbedre dine kampagner. Du kan eksempelvis vælge at køre annoncer for personer, som har haft et af dine produkterne i indkøbsvognen men ikke har foretaget købet. Du kan også ekskludere personer, de allerede har købt noget i din webshop så sandsynligvis ikke køber mere i den nærmeste fremtid. På den måde sparer du penge.
Kort sagt, takket være en godt implementeret Facebook Pixel, kan du gennemføre: retargeting, konverteringssporing og konverteringsoptimering.
For at få succes med Facebook Annoncering skal du overveje at bruge nogle tilgængelige redskaber:
Leads Ads fungerer som en Facebook-annonce med én forskel. Når brugerne klikker på den, bliver de ikke ført til din landingpage, men i stedet åbner der en kontaktformular som de udfylder direkte på Facebook-siden. Facebook har på forhånd mange data om brugerne så formularen bliver automatisk udfyldt med basale oplysninger. Det handler om data som navn, telefonnummer, e-mailadresse osv. Leads Ads fokuserer op mobil-oplevelsen hvor udfyldelsen af formularen tager et par sekunder og brugeren skal bare klikke “Tilmeld”.
Hvad kan du opnå med Lead Ads?
Hvis dit mål er at generere så mange leads som muligt, er Lead Ads et perfekt redskab for dig. Du kan indsamle masser af mails og telefonnumre som du kan bruge for at booste din business. I de fleste tilfælde er kontaktformularen helt forhåndsudfyldt med oplysninger, fordi har Facebook allerede brugerens telefonnummer og e-mail.
Det kræver ofte, at din målgruppe allerede kender din virksomhed. Hvis de gør det, kan du bruge Lead Ads som retargeting til dem og få dem til at tilmelde sig dit arrangement eller dit kursus.
Du skal være opmærksom på, at dit indhold til Facebook Lead Ads er af rigtig god kvalitet. Først og fremmest skal din annonce være interessant for din valgte målgruppe. Facebook-brugerne behøver ikke at være ivrige efter at give dig sine oplysninger, så måske kan du give dem noget til gengæld? Du kan lave en konkurrence og give dem en chance for at vinde noget eller give dem f.eks. whitepaper.
Hvis du udnytter målsætnings muligheder, kombinerer Lead Ads med godt indhold og optimerer alt løbende er det næsten sikkert at du kan få nye værdifulde leads.
En af de mest effektive markedsføringstrategier. Du målretter mod folk, som allerede har udført nogen hændelse på din hjemmeside eller interageret med dit tilbud via Facebook eller nyhedsbrev. Der er en stor chance for, at disse mennesker køber de bestemte produkter, når de ser dem en anden gang. Det anbefales stærkt at opsætte Facebook retargeting for dine annoncer. Du skal bare sørge for, at dine Facebook annoncer har finpudsede indhold og de rigtige perioder er opsat.
Retargeting perioden afhænger ofte af et prisniveau, fordi dyrere produkter har oftere længere retargeting perioder. Du kan undersøge dine data fra Facebook Analytics for at finde ud af, hvor meget tid dine kunder bruger for at købe produktet efter den første gang de ser det. På den måde ved du hvor lang retargeting periode er god i dit tilfælde. Det kan også tjekkes i Google Analytics med time-to-purchase funktionen. Generelle regler er, at du bør opsætte retargeting perioden baseret på, om din virksomhed beskæftiger sig med B2C eller B2B salg.
Det er en rigtig smart kampagnetype, som synkroniserer med dit produktkatalog (produktfeed). Derfor er det nødvendigt, at du uploader dit datafeed til Facebook for at være i stand til at bruge Dynamiske produktannoncer. Dine Facebook ads fremviser de produkter, som din valgte målgruppe har vist interesse for, f.eks. de har klikket på annoncen. Facebook optimerer løbende annoncernes indhold, baseret på ændringer i dit produktkatalog (inkluderer alle ændringerne, som du har lavet i det, f. eks. lagerstatus, prisnedsættelser og nye produkter) og efter hvilke varer folk interagerer mest med.
Når du kommer i gang med DPA, behøver du ikke at bruge meget tid på at vedligeholde annoncerne. Du skal bare have styr på dit produktfeed og for at gøre det hurtigt, kan du vælge at arbejde med et af tredjeparts værktøjerne såsom Datafeedwatch. Efter du har fået skabt et godt optimeret produktfeed og har uploadet det til Facebook, kan du starte at bruge dynamisk retargeting.
For at bruge produkt tags skal du have et uploadet produkt feed. Når du laver et opslag på din Facebook-virksomhedsside, kan du tagge produkter direkte i opslaget eller på billeder. På den måde, kan folk hurtigt tjekke produkter, der vækker deres interesse. Facebook trækker de bestemte produkter fra dit feed og derfor er produktkataloget nødvendigt.
Chatbots er baseret på kunstig intelligens (Artificial intelligence). Deres mål er at forstå spørgsmål, svare på dem og uddelegere givne opgaver. Facebook introducerede sine Chatbots i 2017 og det var en stor succes fra starten af.
Messenger er en af de mest benyttede app i verden. De fleste af os bruger den til at chatte med sine venner og familie, men det bliver mere og mere populær at bruge messenger til at kontakte virksomheder via virksomhedssider på Facebook. Normalt er det dog forbundet med ekstra arbejde for virksomheder, fordi der skal være nogen, som svarer på alle beskeder fra kunderne. Chatbots kan i høj grad løse dette problem. Hvis de opsættes korrekt, kan de svare på de fleste spørgsmål og endda gøre dem personlige.
For folk, som bliver interesserede i din annonce er Facebook Messenger den nemmeste måde at tage kontakt på. At skrive en e-mail tager for meget tid. Det går lynhurtigt at stille spørgsmål vedrørende annonce på Messenger, især hvis du har opsat chatbots og folk får svaret med det samme.
Vi anbefaler, at du først implementerer en live chat funktion for at indsamle data om, hvad dine kunder spørger om og bagefter opsætter en bot, som hjælper dig med at få styr på dine kunders fleste spørgsmål.
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Facebook annoncering pris afhænger af mange faktorer. Du betaler ikke en fast pris for en annonce. Annoncering på Facebook fungerer som en auktion. Du betaler en Cost per mille (CPM) pris og det betyder, at du betaler hver gang din annonce bliver vist. Derfor er det meget vigtigt, at du målretter dine Facebook ads mod de rigtige personer, ellers kan annonceringen på Facebook blive meget dyrt.
Helt konkret giver du et bud på, hvor meget du er villig til at betale for, at dine annoncer bliver vist af Facebook. Du kan også lade Facebook byde for dig. Ud fra dit bud forsøger platformen at skabe så meget værdi som muligt. Når du starter at oprette annoncer får du at vide, at nogle annoncetyper har et minimumsbeløb du skal betale.
Prisen på Facebook annoncer kan afhænge af følgende omstændigheder:
Jo flere annoncører vil ramme den samme målgruppe, jo højere pris du vil betale for, at Facebook viser din annonce. Hvis du kan definere en meget specifik målgruppe, vil der sikkert være færre, der vil byde på den og så prisen vil være lavere. Der er en begrænset plads for annoncer på Facebook så det bliver altid dyrere at annoncere produkter, som også sælges af mange andre udbydere (der har også valgt den samme målgruppe).
Din pris per visning på Facebook bliver dyrere når du vil annoncere i forskellige peak-perioder. Eksempelvis kan julen eller lønningsdagen være en peak-periode, hvor mange virksomheder vil annoncere sine produkter, fordi de forventer at sælge mere. De højere priser for Facebook reklamen betyder ikke med det samme, at det ikke betaler sig at annoncere i de travle perioder. Du skal dog være klar på, at omkostningen vil forstørres.
Kvaliteten af din annonce vurderes ud fra to parametre. En af dem er relevansscore, som beskriver hvor relevant dine Facebook annoncer er for din valgte målgruppe og jo højere den er, jo lavere din pris vil være. Hvis folk klikker, liker og deler dine annoncer øges din annonces relevansscore. Det tilføjer desuden socialt bevis til din virksomhed, så den lavere pris er ikke den eneste fordel.
Den anden parameter er CTR (Click Through Rate). Den illustrerer, hvor mange personer har klikket på din annoncer i forhold til alle personer, som har set den. Facebook er glad for, at folk godt kan lide din annonce og derfor sænkes din pris per visninger.
Du kan beslutte dig for en af de to budgettyper som er tilgængelige på Facebook.
På Facebook kan du vælge manuelt, hvilke placeringer (placements) du vil vise dine annoncer på. Der er fire placeringer tilgængelige: Facebook, Instagram, Messenger og Facebook annoncenetværk. Den sidste placering, som hedder Facebook audience på engelsk, handler om at vise annoncerne andre steder på nettet end Facebook eller Instagram. Hvis du vælger den, vises dine annoncer stadig over for din målgruppe men på websites som ikke ejes af Facebook, men er samarbejdspartnere med Facebook. Prisen på at annoncere på forskellige placeringer varierer, fordi nogle er mere populære end de andre.
Du kan også vælge automatiske placeringer i stedet for at vælge placeringerne manuelt. Det, synes vi, er den bedste måde at starte med Facebook annoncering på. Facebook er rigtig god til at bruge dit budget og fravælger selv placeringer, der ikke fungerer for dine produkter.
Du skal også vælge aktuelle placeringer for dine Facebook ads på tværs af platformen. Her anbefales det også, at du vælger dem alle sammen og lader Facebook undersøge placeringer på tværs af Facebook performer bedst.
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Du kan vælge mellem rigtig mange annonceformater på Facebook, og det er vigtigt at kende dem alle før du tager din beslutning. Når du starter med annoncering på Facebook er det godt at teste flere annonceformater, fordi der ikke er én annoncetype, der fungerer for alle sammen. Det er bemærkelsesværdigt, at antallet af smartphone-brugere har oversteget antallet af computer-brugere. Derfor er det afgørende, at hvert annonceformat du vælger er mobilvenligt. Nogle af dem er specielt forberedt til mobilbrugere.
Brugeren navigerer annoncen ved at swipe venstre og højre (på mobilen) eller klikke gennem billederne (på computeren). Ifølge annoncørerne oplever karrusel annoncer et større engagement end billedannoncer. Nogle brands har oplevet en stigning i konvertering efter de begyndte at bruge karrusel i stedet for enkelte billeder.
Kilde: Facebook
Billeder eller videoer er det element som folk ser først når din annoncer bliver vist over for dem. Målet med din annonce er at få Facebook-brugere til at stoppe og tjekke hvad den indeholder. Du skal bruge videoer og billeder af højeste kvalitet og det gælder faktisk for alle platforme. Der er dog ikke nogen specifikke guide til, hvordan dine annoncer bør designes.
En god annonce skal være fængende, og indeholder et tydeligt, klart budskab. Det er også vigtigt, at overskriften er relevant til de produkter, som bliver annonceret, ellers kan annoncen skabe mange irrelevante kliks. På samme tid bør overskriften være skarp nok til at skille sig ud blandt masser af andre annoncer på Facebook.
Gennem din annonce skal du svare på spørgsmålene: hvilket ønske eller problem din målgruppe har, hvilken løsning du tilbyder og hvordan dine kunder kan få fat i den.
Her er nogle pro Facebook annoncering tips vedrørende kvalitetsannoncer:
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Når du har klikket på “Opret annoncen” bliver din annonce ikke publiceret med det samme. Det kan tage alt fra et par minutter op til 24 timer før den godkendes. Når din annonce dukker op og starter at have visninger, skal du ikke prøve at optimere og lave den om før den har fået mindst 50 resultater, dvs leads, kliks, køb osv. Algoritmen har brug for arbejdsro. Bagefter, hvis det er nødvendigt, kan du lave en ændring ad gangen.
Det er vigtigt at optimere din kampagne løbende. Du skal kigge på dataene fra Facebook Pixel og Google Analytics og drage de relevante konklusioner. Hvis dine annoncer ikke giver de ønskede resultater skal du prøve at finde ud af om det skyldes din annoncetekst eller dit billede eller din målgruppe. Du kan teste forskellige variationer af din annonce og prøver at forbedre bestemte elementer. Budgetten kan også skrues op eller ned på alle tidspunkter.
URL-tagging er en måde du kan tracke dit Facebook-salg på. Du tilføjer bare en sporingskode til din webadresse og så kan du se de strukturerede data i Google Analytics.
Det er meget nemt. Brug Google URL Builder og opsæt dine data. Du skal udfylde de følgende oplysninger: webadresse på website, kampagnekilde (Facebook), Kampagnemedium (CPC), Kampagneudtryk, Kampagneindhold og Kampagnenavn. URLen, der bliver oprettet har ikke nogen indflydelse på brugerens oplevelse. Den hjælper dig bare med at spore, hvilke kampagner dine kunder besøger og hvad bestemte kampagner har omsat i kroner.
Bagefter kan du oprette en excel fil og sammenligne kostdata for dine målgrupper med salgsdata (i den bestemte måned) og få beregnet ROI . I Google Analytics kan du se hvilke målgrupper og hvilke annoncer, der skaber salg og det kan hjælpe dig med yderligere at optimere din Facebook-annoncering.
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Facebook har skabet et rigtig flot rapportering værktøj. Ved hjælp af Facebook rapport system kan du teste mange forskellige metrics, afhængigt af din branche og dine mål med Facebook annoncering.
Du kan oprette kolonnesæt og inkludere faktorer såsom CTR, CPS, ROAS, antallet af køb på website, relevansscore osv. Det giver dig indsigt i effektiviteten af dine kampagner og bestemte annoncer.
Der er også en udspecificering-funktion, hvor du kan følge resultaterne for specifikke grupper, baseret på alder, køn, bopæl osv. og se hvilke brugere er dine bedste kunder.
Det sker ofte, at Facebook rapporteringssystem og Google Analytics viser meget forskellige tal. Derfor har Facebook skabet et annoncemålingsværktøj som hedder Facebook attribution. Det giver dig et mere præcist billede af kunderejsen, som er baseret på den datadrevne tilskrivningsmodel.
Almindelige attribution-værktøjer bruger kun seneste klik tilskrivninger og cookies. Til gengæld baserer Facebook Attribution på datadreven tilskrivning og hjælper med at forstå annonceringsværdien, der skabes på tværs af flere kanaler. Eksempelvis ser en Facebook bruger din annonce på mobilen, men så vælger at købe produktet på computeren. I dette tilfælde er det vigtig at forstå, at købsværdien tilskrives også den annonce, som Facebook brugerne så på mobilen (selvom der blev ikke gennemført noget køb). Der ville ikke være noget køb, hvis ikke for annoncen vist på mobiltelefonen.
Der er mange psykologiske parametre til, hvornår, på hvilket kanal folk køber. De er ikke alle sammen målbare og du vil aldrig kunne konkludere med fuld sikkerhed, hvilken annonce eller kanal overbeviser dine kunder om at købe.
På Facebook fungerer standard tilskrivning på en bestemt måde. Salget tilskrives, hvis en forbruger køber inden for et døgn efter at have bemærket din annonce eller 28 dage efter at have interageret med den. Hvis en person så din annonce for 26 timer siden og huskede den og efter den tid søgte dit produkt via Google og købte det, så ville Facebook tilskrive salget til Google (selvom det er Facebook som fik personen til at købe).
Facebook Attribution kan vise dig mange brugbare oplysninger. Du kan følge din kunders rejse med alle deres touch-points på vej til købet. Du får også at vide hvilke touch points er dominerende, dvs. alle annoncer som dine kunder støder på før de gennemfører købet.
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Annoncering på Facebook har et stort potentiale. Hvis du er determineret og indsamler data om dine kunder og ved hvordan at bruge dem, er du allerede på vej til succes. Hvis du desuden lærer hvordan at skrive skarpe overskrifter og skabe iøjnefaldende billeder, videoer og indhold, har du rigtig store chancer til at blive succesfuld! Vi håber du har fået alle basale oplysninger og nyttige Facebook annoncering tips i denne artikel og det er bare spørgsmål om tid hvornår du får de ønskede resultater med Facebook annoncering.