Anna Hanarz
Med de rigtige værktøjer og den rigtige viden er feed optimering en opgave der kan, og bør, udføres af ansatte med marketing viden.
Her gennemgår vi de vigtigste elementer af feed management og optimering med vores trin-for-trin guide til feed optimering.
1. Hvordan opfylder du feed kravene på de forskellige shopping kanaler?
- Hvad er feed specifikationerne på de vigtigste kanaler?
- Hvordan løser du de mest almindelige problemer med obligatoriske felter: Produkt ID, forsendelse og skat, URL, priser og GTINs (stregkoder)?
2. Hvad kan du gøre for at forbedre kvaliteten af dit product feed?
- Lær at skrive bedre produkt titler baseret på de bedste tips til de forskellige varegrupper
- Forbedring af produkt beskrivelserne og valg af de bedste billeder til vare annoncerne
- Tilføj manglende felter i dit feed uden at ændre i dit source feed, og lær om det er bedst at inkludere hovedkategorien eller varianterne i dit feed
- Vil du lære hvordan du hurtigt og let opretter kategorier i overensstemmelse med Google's specifikationer?
- Vil du høre om hvad fordelene er ved at planlægge mange daglige feed opdateringer og hvordan du gør det?
3. Hvilken taktik kan du bruge til at forbedre din ROI på din shopping kampagne?
- Hvilke kriterier kan du udnytte, når du udvælger de produkter du vil annoncere for?
- Hvordan fremhæver du dit product feed med data intelligence/statistik fra din CRM eller Price Ranker?
- Hvorfor er produkt typerne så vigtige, og hvordan kan du bruge dem i din bidding strategi?
- Hvordan du tilpasser dine bids, baseret på omsætningen på hvert individuelt produkt?
4. Hvilke shopping kanaler skal du annoncere på?
- Lær vores top tricks der vil booste din multi-kanal strategi
- Lær hvordan du vælge den bedste shopping kanal til dine varegrupper
Dit product feed er det fundament som enhver successful PPC-kampagne er bygget på.
Dit data feed er det mest værdifulde aktiv som dine produkt annonce kampagner har, og det er vigtigt at udnytte hvert enkelt element af feed optimeringen.
Det er nøjagtigheden i dit data feed der til sidst vil afgøre om annoncen er relevant for kundens søgninger.