DataFeedWatch Blog | Data feed optimeringstips

Casestudie: Hvordan Pierce AB Øgede deres Salg med 400% på 2 Måneder

Skrevet af Anna Hanarz | 14-07-2020 07:04:26

 

Pierce AB indgik samarbejde med DataFeedWatch i april 2017 for at få kontrollen over den mest værdifulde del af deres produkters annoncekampagner: Deres DATA FEEDS.

I dag deler, Antoine Coopoosamy, Head of Performance Marketing hos Pierce AB, deres feed management udfordringer og mål.

Med en lokal tilstedeværelse i 16 europæiske markeder og 40+ hjemmesider, så er Pierce AB meget hurtigt blevet en af tidens mest succesfulde svenske e-commerce firmaer, ved at sælge motocross-, snescooter- og motorcykel dele foruden gear og udstyr til dem der har benzin i blodet.

Pierce AB er konstant på udkig efter nye og innovative måde at øge deres online salg så de kan levere et bedre ROAS (return on advertising spend), eller afkast på deres reklamer om du vil.

 

Uden mere snak, så introducerer vi her Antoine Coopoosamy:


Vores Product Feeds før DataFeedWatch

 

Vores produkt feeds var styret af vores IT afdeling på en “hjemmelavet” ERP og back-end løsning.

 

Start din 15-Dages GRATIS Prøveperiode i Dag!

 

Problemet med hvordan vi håndterede vores feeds tidligere, var at vores IT ressourcer var for små. Deres hængepartier var vokset eksponentielt med hver ny side vi lancerede og alle de nye funktioner der bedre kunne hjælpe vores kunder.

Så hovedformålet med at implementere et feed tool var:

  1. Større selvstyre: At skille det ud fra vores IT afdeling og styre alle feeds fra marketingafdelingen
  2. Øge vores feed performance: At optimere og forbedre vores performance på marketing kanalerne og de markedspladser hvor vi sælger vores produkter.

 

Udfordringer og Resultater af vores Feed Management

 

Vi ville øge antallet af produkter vi udbød. Og takket være en basis optimering af produkt titlerne med manglende farver og manglende egenskaber, kunne vi lancerer 40% flere produkter på Google Shopping på markeder som Frankrig, Tyskland og Storbritannien.

 

Vi ville også have højere placeringer. Et resultat af det blev, at vi skulle ekskludere hele kategorier og produktgrupper på eBay og andre markedspladser, hvor produkterne var helt anderledes end på billederne. Det hjalp os med at styre kundernes forventninger og få højere anmeldelser.

 

Bedre Performance. Og endeligt tillod DataFeedWatch os at styre vores produkter, baseret på varelager, kliks og udgifter, hvilket dramatisk forbedrede vores performance på nogle kanaler.

 

 

Kompleks regel-implementering

 

Vi har 3 forskellige forsendelsesmetoder:

  • Vores eget varehus
  • “Cross-dock shipping”, hvor vores lastbiler afhenter varer fra nogle af vores leverandører på dagligt basis
  • Drop-shipping, hvor nogle leverandører sender varerne direkte til kunderne

 

Før DataFeedWatch var optimering af vores forsendelser lidt af en udfordring. Nu har vi oprettet den perfekte varelager-regel om kun at beholde produkter vi er sikre på bliver sendt til de rigtige kanaler.

 

#1 Feed Optimerings Tip til at øge din ROI

 

Tag FULD kontrol over dine feeds.

 

Ved at gøre det, var vi i stand til at lancere langt flere produkter på tværs af mange flere kanaler, og uden begrænsningerne fra IT.

Et rigtigt godt tip, er at få IT afdelingen til at oprette et “Master Feed”, som indeholder alle de elementer du har brug for af produktniveau informationer, såsom Google eller eBay kategorier, producenter, leverandører, marginer osv.

Når først de detaljer er i dit master feed, så kan du oprette regler der gør det mere effektivt i forhold til at promovere de mest profitable varer.

 

Tilbage til DataFeedWatch:

Vi vil gerne takke Antoine Coopoosamy mange gange for at tage tiden til at tale med os.

Hvis du også gerne vil opgradere kvaliteten af dit produkt feed, så vil du sikkert finde vores eBog Den Komplette Guide til Data Feed Optimering brugbar. Download den, og lær hvordan du forbedrer kvaliteten af dine feeds og kampagner. Du er også velkommen til at tage kontakt til vores team af feed specialister.