Lykke by Lykke er et stort online modeunivers, der rummer alle tidens trends og tendenser. På webshoppen møder du en uformel, personlig og ærlig tilgang til mode og dét at drive en webshop. Deres produkter kan shoppes hjem til kvinder i alle aldre, størrelser og stilarter i hele landet. Webshoppen tilbyder mange kendte danske brands, og du finder produkter i alle prisklasser.
Lykke by Lykke samarbejder med marketingbureauet LAZZAWEB, som hjælper sine kunder med at øge deres synlighed, trafik og omsætning, samt forbedre resultaterne af arbejdet med Google Ads og SEO. For at skabe de bedste resultater for deres kunder får LAZZAWEB hjælp fra andre digitale værktøjer såsom ProfitMetrics og DataFeedWatch.
LAZZAWEB er et landsdækkende digital marketing bureau med speciale i markedsføring på Google. Bureauets arbejde fokuserer udelukkende på at hjælpe vækstparate virksomheder med at skabe succes på Google. Det sker gennem et fokuseret og dybdegående arbejde med Google Ads og SEO.
ProfitMetrics styrker markedsførings-specialister og webshop-ejeres daglige arbejde gennem real-time overblik over profit, samt et laser fokus på rentabiliteten af webshoppenes ordrer, annoncer, kanaler og kampagner. Ved at udregne og sende profit-data tilbage til de foretrukne marketing-platforme, kan kunderne træffe informerede beslutninger og høste det fulde potentiale af automatiseret profit bidding.
DataFeedWatch er en løsning for e-sælgere til at håndtere deres produktkatalog på tværs af 2000+ salgskanaler. Der er et sted, hvor du kan oprette, styre, optimere og tilpasse produktfeeds. Ved hjælp af DataFeedWatch kan du desuden oprette universelle feed regler, der fungerer på alle de kanaler, du vælger.
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
LAZZAWEBs opgave var at hjælpe Lykke by Lykke med at få et overblik over deres indtjening og omkostninger.
ProfitMetrics var løsningen på vores problemer med at få mere gennemsigtige data om både virksomhedens reelle indtjening og de indtægter, der blev genereret af Google Shopping-kampagner.
Sådan gjorde vi det:
Vi kunne connecte Lykke by Lykkes webshop-platform ved hjælp af et modul i Profitmetrics. Herefter connectede vi Profitmetrics med One-click installers til Google Analytics, Google Ads og Facebook. Hvorefter profit-data blev sendt fra server-side til server-side.
Profitmetrics fungerer som udgangspunkt som server-side til server-side tracking, hvilket forbedrer tracking grundlaget.
Vi lavede en ny Google Shopping-struktur, hvor vi samlede alle tilbuds-produkterne i en kampagne og alle standard-produkterne i en anden kampagne.
For at gøre det, brugte vi Datafeedwatch. Her blev der oprettet en regel, som samlede produkter, der var på tilbud, og alle der ikke var på tilbud. Produkterne på tilbud fik custom_label 0 og produkterne, der ikke var på tilbud fik custom_label 1.
Efter implementering af ProfitMetrics kunne vi hurtigt på search-delen se i Google Ads-panelet, hvilke søgekampagner Lykke by Lykke tjente penge på, og hvilke de tabte penge på. Derfor benyttede vi os af en mere aggressiv budstrategi på de rentable kampagner, hvor eksponeringsandelen var lav og det modsatte med de ikke-rentable kampagner.
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Ved hjælp af ProfitMetrics, begyndte vi i starten af oktober 2021 at få nok data i profit-kolonnerne. Det betød, at vi kunne begynde at lave strategier efter disse kolonner. Effekten så vi hurtigt, da net-profit-kurven eksploderede.
Efterfølgende og i fremtiden kan vi træffe bedre marketingbeslutninger baseret på reelle data. Lykke by Lykke var tilfreds med den løsning, som vi fandt hos LAZZAWEB. Det var også lettere for dem at forstå virksomhedens reelle økonomiske situation.