Kun få ting er mere skræmmende, end når dit Amazon-salg falder måned efter måned. Det begrænser indtjeningen og mulighederne for at reagere, men fortæller dig også, at der skal ske en hurtig, vellykket ændring for at holde din virksomhed i gang.
I stedet for at give efter for det stress og blive overvældet af det, kan du tage et par små handlinger, der ikke bryder banken, mens de får dig tilbage på rette spor. Det meste kan du gøre selv eller ansætte hjælp udefra, der har potentiale til at generere et betydeligt investeringsafkast.
Lad os se på fem af de bedste taktikker, du hurtigt kan implementere for at holde produktet i bevægelse og udfylde din salgspipeline.
Salgsfald falder ofte sammen med publikumsændringer. Måske tjener du ikke længere eksisterende kunders behov, eller nye leads leder efter en lidt anden måde at løse problemet på. Nogle gange ændrer folk den måde, de taler om problemer og løsninger på - hvilket betyder, at søgeudtryk og nøgleord, de bruger, også ændrer sig.
Så når du ser salg falde i en bestemt produktgruppe, men kategorien stadig fungerer godt i din branche, får du måske bare færre øjne på din fortegnelse. På samme tid kan konkurrenter udnytte opdaterede vilkår for at få mere trafik og placere sig højere end dig.
Dette kan gøre nøgleord til det perfekte sted at starte med en ny taktik. Søgeord påvirker den generelle placering, som giver dig mulighed for at udføre og derefter øge din samlede placering.
Keyword research findes i en række forskellige former. Du kan bruge tredjepartsværktøjer, betale entreprenører for at gøre det for dig, søge på Amazon og meget mere. Uanset hvordan du starter, er der et par ekstra områder, du skal overveje i din indsats:
Disse steder hjælper dig med at oprette en afrundet søgeordsindsats. Når du har fundet de rigtige søgeord, er det tid til at bruge dem flere steder på hver produktside.
Amazons algoritme og bedste praksis har ændret sig gennem årene, så det er en smart idé at få fat i en opdateret guide som denne for at sikre, at du foretager de bedste valg. Det peger på værdien af at placere søgeord i dit brand og titel samt generelle produktbeskrivelser, men minde dig om, at forbedret brand og andet indhold ikke er indekseret, så det hjælper dig ikke med hensyn til SEO.
Keyword research fremhæver også, hvor du skal bruge dine reklamepenge. Amazon siger, at et firma var i stand til at opnå en ROI på 5:1 på sine annoncer ved at forbedre søgeord.
Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog
Mobil shopping er stort på Amazon. Tjenesten har ikke kun sin egen app, men den bliver besøgt af mere en 150 milioner amerikanske brugere om måneden kun via mobiltelefoner. Denne statistik gør det til det mest populære amerikanske shoppingdestination for mobilkunder.
Mobilenheder varierer stadig noget i størrelse og form, så du skal optimere elementerne. Billeder i høj opløsning sikrer, at ting ikke bliver slørede på små skærme. Du skal også arbejde på at holde produktbeskrivelse og andre afsnit korte og omfatte vigtige informationer, der er nemme at scanne igennem på mobile enheder.
Mobilbrugere vil kun se de første 80 tegn i en titel, så læg dine søgeord og bedste beskrivelser her. Bare sørg for, at de er relevante!
Måske er den nemmeste måde at optimere dit indhold til mobiltelefoner på at stole på A+ -indhold til at fortælle din historie gennem forskellige branding og andre funktioner. At få dine produkter og brand registreret er en indsats værd, fordi Amazon vurderer, at A + -indhold kan øge salget med op til 10%.
Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog
Nogen gange handler salg om at finde den bedste pris for dine varer til at være mere konkurrencedygtige. Det gør Amazons produktfremmende værktøjer til en smart mulighed, hvis du har brug for at flytte produktet og hurtigt. Rabatter kan også øge trafikken til dine produktsider, hvilket hjælper med placering og samlet butik succes.
Kampagner med rabatter er den mest almindelige type på Amazon fra vores anmeldelser, og de kræver, at du opretter en kampagne inden i din Seller Central-konto. Der er også muligheder for at lande på Amazon Deals-siden, men den har det krav om at gøre dine produkter berettigede til Lightning Deals.
Der er et par forbehold, som f.eks. At have en 3-stjernet eller bedre rating og være Prime-kvalificeret i alle regioner for de bedste tilbudsmuligheder, men næsten alle sælgere har adgang til nogle salgsfremmende værktøjer.
Vælg den bedste mulighed for dig fra rullemenuen på din sælgerkonto, og læs betingelserne og datoerne. Du kan også justere, hvem der får rabatten, og at de skal gøre for at gøre krav på det, såsom minimumsværdier, mængder eller bare en rutinemæssig brug, der når ud til alle, der lander på din side.
Det, der er godt, er, at du kan opbygge generelle og specifikke koder til dit salg. Dette kan betyde brede, mindre besparelser for alle via en kode. Du kan derefter bruge et andet, der giver en højere rabat, men som kræver et specifikt input - som "25OFF" - som du derefter kan dele med din adresseliste. Kunder køber stadig via Amazon og sparer. Du får fordelen ved at køre et salg og belønne dine mest loyale kunder. Og loyalitetsprogrammer kan øge indtægterne fra e-handel med mere end 200%.
Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog
Der er mange ændringer, du kan foretage i din Amazon-butik og sider for at prøve at generere mere salg. Det er dog svært at vide, hvad der er den bedste ændring, og hvilke der vil være genklang hos kunden uden at komme i vejen for salget. Det er her split test kommer ind for dine Amazon-lister.
Split test er, når du viser forskellige kunder forskellige sideelementer for at se, hvad der driver et salg bedre. Du kan justere nøgleord og tekst, billeder, fotos og andre sideelementer. Mens Amazon har nogle oprindelige funktioner, foretrækker mange sælgere at bruge tredjepartsværktøjer til at udføre testene, fordi de giver dig lidt mere kontrol og gør det lettere at styre, hvordan test kører.
Nogle vil udføre direkte A / B-test på Amazon, mens andre leverer test fra Amazon-platformen for at hjælpe dig med at nå et bredere sæt potentielle mennesker gennem afstemning. Det virkelige spørgsmål er dog, om en lille ændring kan gøre en væsentlig forskel.
Et ernæringstilskudsfirma brugte Amazon split-test og afstemning for at finde ud af, hvilket produktbillede kunder foretrak. Efter at de skiftede billeder, sagde den følgende måned, at en stigning i salget på 35% og antallet af solgte enheder steg med næsten 55%. For dem førte en billedændring til et gennemsnit på 2.600 $ i indtægter fra et eneste produkt.
Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog
Bare fordi du sælger på Amazon, betyder det ikke, at du skal sende via Amazon - uanset om du er en Prime-sælger eller ej. Der er masser af muligheder til rådighed for dig, og udvidelse af dine forsendelses- og opfyldelsespartnere kan give dig et ben op på nogle Amazon-butikker. Vi så dette i de tidlige måneder af coronavirus pandemien.
Amazons egne opfyldelsessystemer kan også skade dit salg og dit omdømme. Helt sikkert, Amazon beder folk om ikke at lade ordrenøjagtighed og fejl påvirke deres produktanmeldelser, men vi ved alle, at en dårlig forsendelsesoplevelse påvirker, hvordan vi ser virksomheder og produkter. Så når sælgere bemærker nøjagtighedsproblemer på 5% til 10% og andre leveringsproblemer, kan du muligvis se grundlæggende skade på dit brand.
Overvej at arbejde med et tredjepartsopfyldelsesfirma, der giver specifikke garantier omkring ordrenøjagtighed og levering til tiden, nogle overstiger 99% i hver måling. De fleste vil være i stand til at matche enhver Prime-leveringshastighed, og de har generelt færre begrænsninger for, hvordan lagerbeholdning sendes til deres lagre sammenlignet med Amazon.
Du bliver stadig nødt til at overholde Amazons salgsregler - så ingen freebies i kassen - men du kan arbejde sammen med partnere for bedre at kontrollere dine forsendelsesomkostninger og endda inkludere ting som mærketape og kasser. Din virksomhed har mere kontrol over forsendelsesoplevelsen og kan få større restitution fra 3PL'er, hvis de begår en fejl. Og hvis du nogensinde begynder at sælge på din egen hjemmeside eller direkte via sociale medier, er din 3PL lige der for at tilbyde de samme priser og support til hver kanal.
Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog
Uanset hvor du starter, er disse taktikker designet til at hjælpe kunder med at finde dig, stole på dig og købe hos dig. Dette er kendetegnene for enhver effektiv kampagne til forbedring af e-handel på Amazon eller andre steder.
Tag dig tid til at tænke som dine kunder, og lær, hvad de ønsker og har brug for, og imødekom det derefter. Jo mere du kan løse deres bekymringer og minimere deres indsats, jo bedre er dit salgspotentiale.