Anna Hanarz
Indholdsfortegnelse
Gratis annoncer - Øg din synlighed
Gratis annonce kreditter
Nå dit publikum gennem sociale medier
Tilpas din marketingstrategi
Afsluttende tanker
Gratis annoncer - Øg din synlighed
Uanset hvilken type af virksomhed du driver, så er gratis annoncer altid en type annoncering du bør overveje. Simpelthen på grund af deres alsidighed og rækkevidde. Her er nogle få eksempler på gratis annoncer der kan få interessen i dit brand til at eksplodere:
Google My Business
Uden tvivl den mest lukrative at de gratis annoncemuligheder fordi Google My Business tilføjer dit brand til Google Search og Google Maps. Den bruger også lokationsbaseret teknologi til at øge din chance for at blive set lokalt. Derudover deler den en hel række andre informationer der kan være hjælpsomme for en potentiel køber, såsom anmeldelser og åbningstider. Nogle af dem er ekstremt vigtige under Corona virussen, som f.eks. om du leverer eller sender varer.
Kom i gang med Google My Business ved at udfylde din profil her.
For at få fuld udbytte af den gratis kilde kræver det, at du oplyser alle de rigtige data, inklusiv kategori, åbningstider og fotos. Ifølge Google: “Virksomheder der tilføjer fotos til deres Virksomhedsprofil får 42 % flere forespørgsler på vejvisning på Google Maps og 35 % flere klik på deres hjemmeside, end virksomheder der ikke gør”.
Google My Business giver også virksomheder mulighed for at offentliggøre posts på profilen ganske gratis, hvilket er en rigtig god mulighed for at nå dine potentielle kunder med relevante opdateringer og tilbud lige når de søger efter mere information.
source: WordStream
Google Shopping
Google shopping har netop udrullet gratis produktannoncer. Selvom det i øjeblikket kun gælder i USA, så har Google til hensigt at gøre det tilgængeligt i resten af verden ved udgangen af kalenderåret. Gratis annoncer vil give virksomheder helt nye muligheder for at nå ud, og give dem mulighed for at blive vist for millioner af kunder hver dag. Gratis annoncer bliver kun vist under shopping-fanen, i modsætning til betalte annoncer der vises på en standard søgeside. For at få fordelen af det gratis produktannonce program, så skal du først oprette en “Merchant Center Account”. Efter det vælger du “Growth” og så “Manage programs” i menuen. Derefter vælger du firkanten “surfaces across Google”.
Og husk at synligheden af din gratis annonce kommer helt an på kvaliteten af dit feed. For at fremhæve og optimere dit produkt feed i større skala, så prøv en tredjeparts feed løsning såsom DataFeedWatch. Sørg for at du checker de mest almindelige feed fejl som detailhandlere bør undgå før du tilføjer dit produkt feed til Google Merchant Center.
I den moderne digitale æra bruger milliarder af mennesker Facebook. Under Corona virussen har folk brugt den sociale media platform endnu mere. Så hvorfor ikke få din virksomhed registreret? Det er trods alt gratis eksponering. Facebook giver dig mulighed for at informere om dine åbningstider, placering og modtage anmeldelser, meget lignende Google My Business. Men Facebook er også virkelig god til at forbinde detailhandlere og kunder. Det faktum at kunder og brands har mulighed for at kommunikere direkte sikrer, at kunderne kan finde alt hvad de har brug for i disse svære tider.
Derudover kan virksomheder også poste regelmæssige opdateringer i et for evigt foranderligt miljø. Så hvis Corona virussen tvinger en restaurant til at lukke, så kan de informere kunderne og også fortælle dem, at de stadigt leverer take away. Ved at levere information hurtigt, så kan brands holde situationen under kontrol og præsentere dem selv som en del af et fællesskab der gør en forskel.
Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Gratis annonce kreditter
Gratis annonce kreditter er en rigtig god måde at øge eksponeringen af dit brand under COVID-19. Gratis annonce kreditter kan i øjeblikket opspares på Google og Facebook og er generelt set gyldige indtil slutningen af 2020. Når det bruges korrekt, så kan annoncering vinde et betydeligt antal nye brugere. Da annonce kreditten optjenes på CPC (cost per click) basis, er det vigtigt at du rækker ud til de rigtige brugere med det rigtige produkt. Og på grund af det, er det vigtigt at optimere dit feed før du bruger annonce kreditterne.
Så hvordan får du annonce kreditter på hver platform?
Google har oplyst, at de vil give små og medium virksomheder over $340 millioner i annonce kreditter for at hjælpe dem gennem Corona virussen. Men for at kvalificere sig skal annoncørerne have brugt direkte midler. Det kan være gennem en Google ads konto eller gennem en partner, og det skal være i 10 ud af 12 måneder i 2019 og i enten januar eller februar 2020. Google har været meget uklar om størrelsen af kreditten der bliver tilbudt. De har dog oplyst, at de kan bruges på enhver af Googles annoncer. Kvalificerede konti vil se kreditten tilføjet til deres konto fra udgangen af maj og den bliver fordelt over adskillige måneder.
Facebook har også introduceret kreditter til mindre virksomheder pga. COVID-19. For at kvalificere sig til Facebooks annonce kreditter så skal du først checke om din region er kvalificeret og så ansøge. I øjeblikket er Facebook stadigt i proces med at organisere de kvalificerede regioner. Vi ved dog at hensigten er at gøre kreditter tilgængelige til over 30.000 kvalificerede virksomheder i 30 lande. Vi ved også at virksomhederne skal have mellem 2 og 50 ansatte, have været en forretning i mindst et år og være i nærheden af en lokation hvor Facebook opererer. Derudover skal virksomheden også kunne bevise den effekt som Corona virussen har på dem.
Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Nå dit publikum gennem sociale medier
Sociale medier er en fremragende måde at betage kunderne på under COVID-19. Der er en række hjælpsomme strategier der kan hjælpe med at engagere kunderne eller endda få nye. De inkluderer:
Live streaming
Uanset om det er Facebook live, periscope eller Twitch, så kan de alle hjælpe med at tiltrække kunder og skabe mere engagement. Du kan lave live Q&A sessioner eller endda skabe sjove aktiviteter der inddrager publikum.
Hold dine sider opdaterede
Ved at holde dine sider opdaterede kan kunderne se de seneste nyheder fra din virksomhed. Det har aldrig været vigtigere end under COVID-19 pga. de konstant ændrede forhold.
Forbind dine sociale medier
Ved at linke dine sociale medie-platforme sammen, og til din hjemmeside, kan kunderne let se alle sider af dit brand. Det kan måske hjælpe dem med at få svarene på det de har brug for, for at lægge en ordre, og hvis du stiller et spørgsmål vil det helt sikkert øge sandsynligheden for at de engagere sig.
Engagér dem gennem hashtags
Hashtags vil altid udvide din rækkevidde fordi folk gerne vil engagere sig i de seneste trends. Brug Coronavirus hashtags til at nå et bredere publikum og præsenter din virksomhed i et positivt lys.
Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Tilpas din marketingstrategi
At tilpasse din marketingstrategi er altid en integreret del af enhver virksomheds succes. Det har aldrig været mere sandt end når det kommer til Coronavirus. Forbrugernes ønsker har taget en hurtig og seriøs ændring og på grund af det, er det endnu mere vigtigt at du får opmærksomhed omkring din virksomhed.
En af de bedste måder at tilpasse din marketingstrategi på, er ved først at finde ud af hvor potentialet ligger. Find dine ømme punkter og løs dem. Det er dog som regel lettere sagt end gjort. Især hvis du er en lille virksomhedsejer med begrænsede ressourcer. Men på trods af de manglende ressourcer du har til rådighed, så er der stadigt mange gratis ressourcer der kan være af stor værdi. De rangerer i fra analyser og data tracking værktøjer, til kurser så du får nye færdigheder.
En alternativ mulighed er selv at tilbyde en gratis service. I en tid hvor mange mennesker og virksomheder kæmper på mange forskellige måder er en hjælpende hånd til dit netværk velkommen. Det reflekterer også positivt på dit brand. I mellemtiden bør du også forsøge at holde dig forbundet med både dit netværk og dine kunder. Tilbyd at lytte til deres udfordringer. Prøv at finde på nye sjove måder at engagere kunderne og tiltrække opmærksomhed til din virksomhed. Du kan gøre det gennem sociale medier eller endda gennem en email kampagne med rabatter eller andre tilbud.
Og sidst, men ikke mindst, så prøv at få fuld udbytte af alle annoncemulighederne. Det inkluderer Google, Facebook og selv Bing. Sørg for din virksomhed er engageret og udnytter Google Shopping, Google Maps og Facebook. Sørg for du er registreret som en virksomhed på både Bing places for business og med Google business profil.
Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Afsluttende tanker
Coronavirus har skabt en situation, hvor mange virksomheder har hårde tider. Og for mange virker situationen mørk og håbløs. Men det behøver ikke være tilfældet. Som virksomhed kan du bruge mange forskellige metoder til at sikre de bedst mulige chancer for at trives i modvind. Og til gengæld kan du hjælpe dine kunder med også at komme igennem ved at tilføje et meget nødvendigt psykologisk boost.
Med hjælp fra verdens mest kendte brands kan mindre virksomheder fortsat vækste, også i de her omstændigheder. Den den støtte der, sammen med øget bevidsthed om annoncering, gør håbet lysegrønt.
Hos DataFeedWatch forsøger vi også at hjælpe andre virksomheder gennem de hårde tider. Vores mål er at optimere annonceringen så du får den bedste værdi for dine penge, så du kan fortsætte med at vækste også, under COVID-19.