Facebook Dynamic Product ads (eller DPA’s, Facebook dynamiske produktannoncer) er en fantastisk mulighed for detailhandlere for at promovere deres produktkatalog overfor Facebook brugere der tidligere har interageret med dit brand.
Der er en direkte forbindelse mellem succeser for dynamic ads-kampagner og hvor godt dine feeds er optimerede.
Styr dine Facebook Dynamic Produktannoncer med vores 9 testede strategier
Hvis du i øjeblikket annoncerer dit produktkatalog på Google Shopping, så kan du genbruge det samme feed for at komme i gang, men på sigt vil du være bedre stillet ved at optimere dit feed specifikt til Facebook Dynamic Ads (Dynamiske Produktannoncer).
Når du bygger et hus, vil du være sikker på, at du bygger på et stærkt fundament. Tænk på dit produktfeed som fundamentet for dine dynamiske produktannoncer.
Nøglen til succesfulde annoncer er rene data, og selvom du er en Facebook haj, så er der ikke meget du kan gøre hvis dine pixel kun matcher 20% af dit feed eller dine titler er dårlige.
Først skal du oprette en konto i Facebook Business Manager. Ved hjælp af dette værktøj kan du uploade dit produktfeed og starte med dine Dynamiske annoncer på Facebook.
De gode nyheder til Google Shopping brugere er, at det samme Google feed også fungerer på Facebook. Det er en rigtig god måde at begynde at bruge DPA’er, hvis ikke du har brugt dem før. For at komme i gang så har du brug for at uploade dit produktfeed til Facebook.
Sådan overfører du dit datafeed til et katalog:
Hvis du i øjeblikket ikke er på Google Shopping ,men gerne vil køre DPA’ere, så kan du finde en liste af de krævede egenskaber i feedet her: Krav til Facebook Feeds. Det vil guide dig igennem, så du kan oprette dit eget produktfeed til Facebook og se hvad det kræves af dig.
Når først du har uploadet dit produktfeed, så er det på tide at opsætte dit Facebook Pixel. Det er her mange detailhandlere går i stå, og vi har allerede dækket det i vores guide til Facebook annoncering.
Der er mange forskellige strategier du kan bruge for at optimere dine Dynamic Product Ads (Dynamiske annoncer), afhængig af hvad du prøver at opnå.
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
På grund af den måde annoncerne bliver vist, så er der ingen grund til at tilføje brandet til begyndelsen af titlen. Dit brand er allerede vist i toppen af annoncen, og fordi det er remarketing, så er kunden bekendt med dit brand allerede.
Du har kun 25 tegn der bliver vist i begyndelsen af hver titel, så du skal sørge for at have så meget relevant information som muligt i begyndelsen af titlen.
Det inkluderer køn, produkttype, farve etc. Hvilken information du vil have vist først, afhænger af hvilken underkategori du er i.
Brug strukturen nedenfor til at guide dig, når du opretter titler til Facebook Dynamiske annoncer.
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
Du skal også oprettet brugerdefinerede etiketter (custom lables) til dit feed. En god måde at bruge dem på, er at vise hvilke udsalg du kører. På den måde kan du indsnævre de specifikke produkter du kører under et udsalg i stedet for at vise dem på alle produkterne.
Brugerdefineret etiket |
Objektiv | Værdier |
0 | Blockbusters | Høj omsætning, lav omsætning |
1 | Budget burners | Høj fortjeneste, lav fortjeneste |
2 | Poking | Ny, ophørs udsalg, udsalg |
3 | Profit | Høj margin, lav margin |
4 | Season | Jul, Super bowl, vinter, regn |
Du kan oprette brugerdefinerede etiketter baseret på en række af andre kriterier, så hvis du vil lære mere om dem, så anbefaler vi at du læser: Boost dit ROI med Custom Labels.
De vil også tillade dig at oprette nye værdier, brugerdefinerede etiketter (custom labels) og gør det meget lettere at køre A/B tests ved at bruge søgeord eller produkter versus livsstilsbilleder.
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
En stor del af det at være konkurrencedygtig afhænger af prisen, især hvis du forhandler varer. Ved at introducere en dynamisk prisstruktur, slipper du for det hårde manuelle arbejde med at checke dine konkurrenters priser og opdatere dit eget feed.
Du vil være i stand til at køre daglige pris-checks for at se hvordan dine priser ligger i forhold til dine konkurrenters.
Med et pris-rangerings værktøj kan du oprette regler og kriterier for automatiske prisændringer, baseret på konkurrenternes priser, produkt typer, shopping kanaler eller markedspladser.
Efter du har opdateret priserne i din butik, så kan du eksportere filen med priserne og flette den med dit produktfeed, så de matcher på id-numrene. Det er en rigtig god funktion hvis du ofte opdaterer dine produkter og priser.
Her var 3 hurtige tips til at hjælpe dig med at øge din omsætning og udvide din rækkevidde. Hvis du er en online detailhandler der gerne vil udnytte Facebooks fulde potentiale og du synes den her artikel er relevant, så vil du også finde vores eBog Teknikker til at øge dine Facebook Annoncers ROI brugbar. Download den, og lær hvordan du forbedrer kvaliteten af dine Facebook kampagner.
Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog
De vigtigste aspekter ved Facebook annoncering er et godt optimeret produktbillede og et godt optimeret produktfeed. Jo flere oplysninger du giver i dit datafeed, jo mere sandsynligt er det, at du overbeviser folk om at foretage den afgørende købsbeslutning.
Afhængigt af din branche, skal du give så mange oplysninger om produktet som muligt i din produktitel. Du skal dog huske at placere de vigtigste oplysninger først. Sælger du bøger? I din titel placer bogens navn, forfatter, format. Sælger du tøj? Oplys om køn, produkttyper, farve, størresle osv.
Ja, hvis du vil køre Dynamiske annoncer baseret dit produktkatalog. Vi anbefaler stærkt, at du opretter en konto i Facebook Business Manager, fordi det gør annoncering på Facebook super nem (alle oplysninger hentes direkte fra dit produktfeed). Hvis du vil køre meget basale dynamiske produktannoncer kan du godt undgå at oprette en Facebook Business Manager-konto.